تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 37942

دفاع افاضلی از انتخاب قلعه‌نویی: دنبال رزومه جمع کردن نیستم!

دفاع افاضلی از انتخاب قلعه‌نویی: دنبال رزومه جمع کردن نیستم!

هومن افاضلی، مشاور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضورش در تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: چندی پیش با آقای قلعه‌نویی و نبی جلسه‌ای را برگزار کردم و حتی ایشان در تمرین بنده را معارفه کرد. روز گذشته از سفر بازگشتم و قرار است از فردا در تمرین

هومن افاضلی، مشاور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضورش در تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: چندی پیش با آقای قلعه‌نویی و نبی جلسه‌ای را برگزار کردم و حتی ایشان در تمرین بنده را معارفه کرد. روز گذشته از سفر بازگشتم و قرار است از فردا در تمرین تیم ملی حضور پیدا کنم.
بیشتر بخوانید

درخشان با انتقاد از پست عزیزی: مشاور فنی که نباید وارد زمین شود!

او درباره اینکه شخص قلعه نویی از ایشان چه شرح وظایفی را خواسته است عنوان کرد: صحبتی که با هم کرده بودیم این بود که به عنوان مشاور مسائلی را که مدنظرم است، انتقال بدهم و درجلسات تئوری کادرفنی هم حضور داشته باشم. درباره اینکه داخل زمین بروم صحبتی با بنده نشده بود.
من تنها کسی بودم که آلمان را آنالیز کردم
افاضلی درباره انتقاد اهالی فوتبال از جمله کارشناسان  به حضور افراد زیاد در کادرفنی تیم ملی اظهار کرد: بعضی از مربیان دوست دارند نفرات زیادی در کادرفنی خود داشته باشد و باید به آن احترام گذاشت. من تنها کسی بودم که دقیقا تیم ملی آلمان را آنالیز کردم و حتی برنامه غذایی و نحوه تقسیم اتاق‌های بازیکنان را هم در اردو پرس‌وجو کردم. هیچ‌کجا به حضور نفرات زیاد از جمله مربیان انتقاد نمی‌کنند. این که بگوییم چه مساله‌ای درست است یا نه، نشان دهنده این است که نمی‌دانیم در دنیا چه خبر است. باید ببینیم چه تقسیم وظایفی شده است و هرکسی در چه محدوده‌ای کار می‌کند.
دنبال رزومه جمع کردن نیستم
مشاور امیر قلعه‌نویی درباره اینکه آیا به عنوان مربی در زمین حضور خواهد داشت یا خیر توضیح داد: بعید می‌دانم که به عنوان مربی داخل زمین بروم. چون من پیش از این هم در تیم ملی بوده‌ام و زمان سرمربیگری علی دایی نفر اول بودم و کار کردم. آمده‌ام کمک کنم و دنبال روزمه جمع کردن نیستم چون این کار را قبلا انجام داده‌ام.
روسیه جزو پنج تیم برتر دنیا است
افاضلی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی مقابل بلغارستان عنوان کرد: به صورت متمرکز بازی را ندیدم و فقط بخش‌هایی از آن را دیدم . بازی‌های دوستانه برای تیم ملی خوب است. در گذشته فیفادی را از دست می‌دادیم و الان این گونه نیست. برای انجام بازی‌های دوستانه یک سری محدودیت داریم. روسیه جزو ۵ کشور برتر در فوتبال دنیاست اما تا حالا دو فیفادی را از دست داده است چون تحریم است و به آسانی نمی‌تواند بازی دوستانه هماهنگ کند. در آخرین فیفادی خود هم با ایران و عراق بازی کرده است. آنگولا تیم بدی نیست. قطر هم مقابل کنیا بازی کرده است. نمی‌توانیم مقابل هر تیم بازی دوستانه ترتیب دهیم و اگر هم بخواهیم مقابل تیم بزرگ بازی کنیم باید از ۳ سال قبل برنامه‌ریزی کنیم.

او درباره شکست تیم ملی آلمان مقابل ژاپن در دیداری دوستانه و همچنین در جام جهانی و اینکه آیا سطح ژاپن فراتر از آسیا رفته است؟ تصریح کرد: این اتفاق هر چند سال یک بار می‌افتد و اکنون مشکل از تیم ملی المان است. آلمان در شرایطی است که در ۳ فیفادی قبلی خودش هم ۲ بازی‌اش را شکست خورده است. ژاپن رقیب تیم ملی ایران در جام ملت‌ها خواهد بود و ساختار حرفه ای خوبی دارد.
تلاش ما حضور در نیمه نهایی جام ملت‌ها است
افاضلی درباره اینکه اهالی فوتبال از تیم ملی انتظار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارند گفت: هیچ مربی در فوتبال دنیا نمی‌تواند قول قهرمانی بدهد. نه قلعه‌نویی می گوید و نه مربی دیگری و فقط باید تلاش کرد تا در مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشیم . در آن مرحله است که شرایط مشخص می‌کند که آیا در فرم قهرمانی هستیم یا خیر. تلاش ما این است که بازی حذفی مرحله یک چهارم نهایی را ببریم و در جمع ۴ تیم پایانی حضور داشته باشیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.