تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 34045

پیدا شدن احتمالی بقایای انسانی در لاشه زیردریایی تایتان

پیدا شدن احتمالی بقایای انسانی در لاشه زیردریایی تایتان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از سی ان ان، خدمه امداد و نجات چهار روز بعد از آنکه زیردریایی تایتان به اعماق اقیانوس رفت و ناپدید شد، قطعاتی از بقایای این شناور را در کف اقیانوس یافتند. گارد ساحلی آمریکا می‌گوید پنج سرنشین آن احتمالا در اثر یک انفجار فاجعه‌بار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از سی ان ان، خدمه امداد و نجات چهار روز بعد از آنکه زیردریایی تایتان به اعماق اقیانوس رفت و ناپدید شد، قطعاتی از بقایای این شناور را در کف اقیانوس یافتند.
گارد ساحلی آمریکا می‌گوید پنج سرنشین آن احتمالا در اثر یک انفجار فاجعه‌بار در جا کشته‌ شده‌اند.
بنابر اعلام خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌ها، قطعات بقایای این شناور به ساحل آورده شد و با استفاده از جرثقیل در بندری در نیوفاندلند در شرق کانادا تخلیه شد.
تصویر منتشر شده یک قطعه فلزی بزرگ سفید و لاشه‌ای با کابل‌های آویزان را نشان می‌دهد.
گارد ساحلی آمریکا قصد دارد با مقامات تحقیقاتی کشورهای مرتبط برای تجزیه و تحلیل دقیق این قطعات یافت شده همکاری کرده و علت این حادثه را مشخص کند.
زیردریایی تایتان یکشنبه گذشته (۱۸ ژوئن) برای سفر به عمق دریا و بازدید از بقایای کشتی تایتانیک به آب انداخته شد و مدت کوتاهی پس از آن، تماس آن با کشتی مادر قطع شد.
بسیاری از کارشناسان پیش از حادثه تایتان که «درون پاشی یا انفجار از درون» (Implosion) عنوان شده، درباره نحوه نوآوری در ساخت این زیردریایی ابراز تردید کرده بودند؛ از جمله استفاده از فیبر کربنی در بدنه آن.
«استاکتن راش»، مدیرعامل شرکت «اوشن‌گیت» که خود در میان پنج جان باخته زیردریایی تایتان است، بارها هشدارهایی که نسبت به ایمنی این زیردریایی کوچک و استفاده از بدنه کربنی برای ساخت آن را دریافت کرده بود، نادیده گرفته و آنها را «بی‌پایه» خوانده بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.