تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 44210

در کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی نداشته‌ایم/ ۲ سهمیه المپیک باقیمانده را در آسیایی می‌گیریم

در کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی نداشته‌ایم/ ۲ سهمیه المپیک باقیمانده را در آسیایی می‌گیریم

به گزارش ایسنا، حسن حسین‌زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور  در قم به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: توقع مردم از کشتی فرنگی بیشتر شده و با توجه به مدال‌های کسب شده در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی امیدوارم بتوانیم بچه‌ها را برای المپیک پاریس آماده

به گزارش ایسنا، حسن حسین‌زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور  در قم به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: توقع مردم از کشتی فرنگی بیشتر شده و با توجه به مدال‌های کسب شده در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی امیدوارم بتوانیم بچه‌ها را برای المپیک پاریس آماده کنیم‌. برای اولین بار کشتی فرنگی در تمام استان‌ها گسترده شده و ما نیز سعی کردیم در این مسابقات از همه قهرمانان استفاده کنیم و به جوانان هم سهمیه بدهیم. نگاه کادر فنی و حسن رنگرز این است که به جوانان بها بدهیم تا کشتی فرنگی استارت قهرمانی در دنیا را بزند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره ۲ سهمیه المپیک باقیمانده، گفت: ما در ۲ وزن ۷۷ و ۸۷ می‌توانیم سهمیه را در گزینشی آسیا بگیریم. بعد از مسابقات آسیایی یک رویداد جهانی در ترکیه هم برای کسب سهمیه داریم. امیدوارم از بین نفرات برتر قهرمانی کشور و همچنین ۲ تورنمنت دیگر بتوانیم نفرات این ۲ وزن را انتخاب کنیم. اگر آنها در آسیا فینالیست شوند می‌توانند سهمیه المپیک را بگیرند. من به شما قول می‌دهم در آسیا این دو سهمیه را بگیریم.
حسین‌زاده با اشاره به رقابت سخت با مدعیان کشتی جهان در المپیک، خاطرنشان کرد: ۹۷ کیلوگرم وزن سنگینی است. هادی ساروی، آرتور الکسانیان و کشورهای دیگر مانند فنلاند، بلغارستان، ایتالیا و مجارستان هم هستند. تلاش ما این است که پشتوانه‌سازی کرده و همچنین المپیکی‌ها را آماده کنیم. ما برای کشتی‌گیران المپیکی ۲ مرحله اردو در مازندران برگزار کردیم. کار خوبی را هم از پایه انجام می‌دهیم تا در المپیک به مدال برسیم.
وی در پاسخ به این سوال که در سبک وزن شرایط چطور است و کشورهایی مانند آذربایجان مدعی هستند، عنوان کرد: در ۶۰ کیلوگرم مدعیان زیادی در جهان داریم اما ما در این وزن خالی شدیم. امیدوارم حاشیه‌سازی نشود اما در کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی نشد. ما در این ۲ سال در حال پشتوانه‌سازی هستیم و به جوانان میدان می‌دهیم. الان ۵۵ کیلوگرم، ۸۷ و ۹۷ خالی شده است. سال قبل هم به جوانان میدان دادیم و تیم امید را به جام جهانی بردیم. امیدوارم در آینده در هر وزن ۴-۵ نماینده خوب داشته باشیم. 
حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که در دوره قبل المپیک در ۸۷ کیلوگرم سهمیه نگرفتیم، خاطرنشان کرد: قول می‌دهیم همین جا و از دل این مسابقات کشتی‌گیر خوب انتخاب شود و سهمیه ۸۷ کیلوگرم را بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات دوم و سوم قهرمانی کشور نیز به اردو دعوت می‌شوند یا خیر، گفت: نفرات اول تا سوم به اردو دعوت می‌شوند چون ما برای آنها برنامه داریم. حتی کشتی‌گیری اگر استعداد داشته، خوب و جوان باشد نیز با نظر کادر فنی به اردو دعوت می‌شود تا ان‌شاءالله بتوانیم پشتوانه های خوبی داشته باشیم.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شرایط وزن ۷۷ کیلوگرم نیز گفت: ما در این وزن جوانان خوبی داریم. درست است محمدعلی گرایی کشتی‌گیر با تجربه و پرتلاشی بود اما به هر حال به خاطر اتفاقاتی که در صربستان رخ داد او به المپیک نمی‌رسد. ما هم از قهرمانی کشور جوانگرایی می‌کنیم، در کنار آنها کاویان نژاد هم هست. امیدوارم یک نماینده خوب در المپیک پاریس داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم سه تیم داشته باشیم. سال قبل که در جام جهانی قهرمان شدیم تیم امیدها را اعزام کرده بودیم. ما جوانگرایی را برای آینده کشتی فرنگی انجام می‌دهیم. در المپیک بعدی چه باشیم چه نباشیم حداقل ۳ نفر در هر وزن را تحویل فدراسیون می‌دهیم. 
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.