تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 35287

در روز اول و دوم «نوای عرشیان و مشق فرشیان» چه گذشت؟

در روز اول و دوم «نوای عرشیان و مشق فرشیان» چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، مجموعه تئاتر شهر و برنامه‌ریزی کانون نمایش‌های آئینی و سنتی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر است. اولین روز از برگزاری این

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، مجموعه تئاتر شهر و برنامه‌ریزی کانون نمایش‌های آئینی و سنتی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر است.
اولین روز از برگزاری این ویژه‌برنامه که ۲۸ تیر ماه رقم خورد، با اجرای نوای عاشورایی توسط گروه «ساحل عاشوراییان» و با نواختن سنج و دمام آغاز شد.
با پایان گرفتن این بخش از شب نخست ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»، نوبت به اجرای نقالی رسید. در ادامه با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، محسن میرزاعلی به اجرای نقالی و پرده‌خوانی عاشورا پرداخت و با هنرش از امام شهیدان گفت.
بعد از اجرای نقالی و پرده‌خوانی عاشورایی با حضور انبوهی از مردم و علاقه‌مندان، مجلس تعزیه «حجه‌الوداع» توسط گروه ابوالفضل احمدی اجرا و چشمان مخاطبان به یاد سیدالشهدا (ع) و در مظلومیت او و یارانش از اشک، بارانی شد.
در این نوبت از اجرای برنامه‌های ویژه ایام محرم که توسط اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود، شرکت مترو تهران در امر اطلاع‌رسانی این ویژه‌برنامه به یاری آمده و در فضای ایستگاه‌های مترو با نصب بنر، اطلاع‌رسانی کرده است و بدین گونه تعداد بیشتری از شهروندان تهرانی از اجرای این برنامه در محوطه تئاتر شهر آگاهی پیدا کرده اند.
اجراهای روز ۲۹ تیر باز هم با اجرای گروه سنج و دمام «ساحل عاشوراییان» آغاز شد و در ادامه با استقبال و حضور مخاطبان، مجلس نقل حسین ظاهری از کربلا برگزار شد.
بعد از نقل و پرده‌خوانی هم، اجرای مجلس تعزیه «قانیای فرنگ» توسط گروه ابوالفضل احمدی در محوطه باز تئاتر شهر و سن روباز این مجموعه روی صحنه رفت.
ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران هر شب از ۲۸ تیر تا ۶ مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.