تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 41797

داروهای کنترل تشنج در مجموعه داروسازی هلال احمر تولید می‌شود

داروهای کنترل تشنج در مجموعه داروسازی هلال احمر تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص تولیدات جدید این مجموعه گفت: تمامی ظرفیت‌های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارویی کشور برطرف شود و بر این اساس میزان فعالیت خطوط تولید متناسب با نیازهای کشور خواهد بود. وی افزود:

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص تولیدات جدید این مجموعه گفت: تمامی ظرفیت‌های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارویی کشور برطرف شود و بر این اساس میزان فعالیت خطوط تولید متناسب با نیازهای کشور خواهد بود.
وی افزود: از محصولات راهبردی تولید شده توسط این شرکت می‌توان به داروهای هورمونی «فیناستراید» در ۲ دز یک میلی گرم و پنج میلی گرم، داروی آسیفن که در درمان دردهای خفیف تا متوسط کاربرد دارد، متفورمین، آزیتروماسین و مگنی میلک (سوسپانسیون خوراکی آنتی اسید)، برونفیت و پروویل اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌ها برای تولید داروهای دیگر که مورد نیاز جامعه است آغاز شده، گفت: دارویی که به تازگی روانه بازار شده قرص 81 mg tablet ASA است که مصرف اصلی آن به عنوان جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها است.
وی بیان داشت: کپسول ضد استرس و خواب آور Valnight نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شده تا پس از مراحل تأیید وارد بازار کشور شود.
عسکری ادامه داد: همچنین مطالعات و طراحی فرمولاسیون روی چند محصول جدید انجام شده است. فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از جمله داروهایی است که تولید آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نیاز کشور تولید آن‌ها نیز به زودی شروع می‌شود.
لازم به ذکر است که گاباپنتین یکی از داروهایی است که برای کنترل صرع و تشنج کاربرد دارد و همچنین برای درمان و کنترل نوروپاتی دیابتی و سندروم پای بی‌قرار هم تجویز می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.