تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 35931

«مرصع» سراغ پرده‌خوانی عاشورایی می‌رود/ ضرورت حفظ یک میراث معنوی

«مرصع» سراغ پرده‌خوانی عاشورایی می‌رود/ ضرورت حفظ یک میراث معنوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، «مرصع» مجله هنری شبکه چهار سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود. این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفتگو می‌کند. گفتگوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، «مرصع» مجله هنری شبکه چهار سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفتگو می‌کند. گفتگوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
جدیدترین قسمت از این برنامه به پرده خوانی عاشورایی در ایام محرم می‌پردازد که امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد روی آنتن می‌رود.
کوروش زارعی کارگردان و پژوهشگر تئاتر مهمان این برنامه و مرشد محسن میرزاعلی و ابوالفضل ورمزیار دو کارشناس برنامه هستند که درباره پرده خوانی به عنوان هنر عاشورایی آمیخته با فرهنگ ایرانی سخن می‌گویند. همچنین در ادامه برنامه به غفلت از آموزش این میراث معنوی و ضرورت حفظ و نگهداشت نقالی و پرده خوانی پرداخته می‌شود.
برنامه «مرصع» با اجرای اسماعیل باستانی به تهیه‌کنندگی فرزام محبی، سردبیری محمد بخشایش و کارگردانی کیانوش الطافی در گروه ادب و هنر شبکه چهار تولید می‌شود. بازپخش این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۱۵ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.