تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 42871

خوزستان همیشه با کمبود نیروهای درمانی مواجه است

خوزستان همیشه با کمبود نیروهای درمانی مواجه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری صبح امروز دوشنبه در نشست با «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری استخدامی کشور با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان بیان کرد: این استان از لحاظ امنیتی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهمیت خاصی دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: یکی از شرایط خاص استان خوزستان،

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری صبح امروز دوشنبه در نشست با «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری استخدامی کشور با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان بیان کرد: این استان از لحاظ امنیتی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهمیت خاصی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: یکی از شرایط خاص استان خوزستان، بیماری‌ها بوده که از این حیث در کشور رکورددار است. وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند تا مردم استان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.
وی افزود: همیشه با کمبود نیروهای درمانی در خوزستان مواجه بودیم که علاوه بر این مشکل، در سال‌های اخیر خروج نیروهای درمانی از استان باعث وارد شدن فشار زیادی به ما و نیروهای موجود درمانی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به کمبود شدید نیروهای درمانی در خوزستان و لزوم ارائه خدمات مطلوب به بیماران در دولت مردمی، همه تلاش‌ها و نگاه‌ها به جذب نیرو و رفع حداکثری کمبود کادر درمانی بویژه پرستار، متمرکز شود.
وی به لزوم همکاری همه ادارات در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم خوزستان تاکید کرد و افزود: مشکل خاص دیگر که حقیقتاً حوزه سلامت استان را با مشکل مواجه کرده، سخت بودن نگهداشت نیروها به خصوص نیروهای تخصصی در واحدهای درمانی است چرا که با وجود افزایش سطح خدمات اما تمایل نیروها برای ماندن در استان کم شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آمار بیمارستان‌های اهواز و دیگر شهرستان‌ها گفت: ۱۰ بیمارستان عمومی و فوق تخصصی در اهواز و ۱۹ مرکز درمانی در سایر شهرستان‌های خوزستان به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کنند. انتظار می‌رود با عنایت دولت مردمی و همه مسئولان کشوری و استانی، بیش از پیش به مشکلات حوزه سلامت بخصوص مشکل مالی و کمبود نیروی درمانی رسیدگی شود تا بتوانیم سطح ارائه خدمات به بیماران را با بهترین و بالاترین کیفیت انجام دهیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.