تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر : 22772

خرید ورق فولاد فنر

خرید ورق فولاد فنر

یکی از پر کاربردترین وسیله ای که در صنایع مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاربرد دارد، ورق فوالا است که یکی از انواع آن  ورق فولاد فنر سوراخ دار نازک رنگی است. فولاد قطعه ای است که در همه وسایل و تجهیزات ثانویه استفاده شده است و برای این کار ابتدا آن را

یکی از پر کاربردترین وسیله ای که در صنایع مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاربرد دارد، ورق فوالا است که یکی از انواع آن  ورق فولاد فنر سوراخ دار نازک رنگی است.

فولاد قطعه ای است که در همه وسایل و تجهیزات ثانویه استفاده شده است و برای این کار ابتدا آن را به صورت ورقه هایی تولید می کنند که دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آنها در یک صنعت کاربرد دارند.

ورقهای فولادی همچنین از نظر مواد اولیه و روش تولید با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از ویژگیها، خاصیتها و قابلیتهایی برخوردار هستند و استانداردهای گوناگونی دارند که در سایت آراد برندینگ به تفصیل به آن پرداخته شده استیکی از رایج ترین روش های تولید ورق فولادی اراک، نورد است که در ابتدا فولادها را به صورت قالب در می آورند که به آنها شمش فولادی می گویند

این شمشهای فولادی را در فرایند نورد از بین غلتکها رد می کنند و این امر باعث می شود که ارتفاع کاهش پیدا کند و عرض افزایشیابد این فرایند را چندین مرحله انجام می دهند تا تعدا غلتکها کم شود و فاصله بیشتری پیدا کنند در نتیجه این فرایند ورق فولا به دست می آید.

فرایند نورد خود به دو دسته نورد گرم و سرد تقسیم می شود که ورق فولادی نورد سرد کیفیت مناسبی دارند و سطح آنها کاملا براق و صیقلی می باشد و همین امر موجب می شود در صنایعی که شکل ظاهری مهم است، مورد استفاده قرار گیرند.

ورق فولاد فنر

یکی از ورقهایی که کاربرد زیادی دارد، ورق فولاد سوراخ دار فنر است که با حرارتهای کربن متوسط و رو به بالا تولید می شوند برای تسهیل فرایند تولید انها باید از کربن استفاده شود و از آن جایی که از 0.25 درصد کربن استفاده می شود، فولادی که تولید می شود دارای همان میزان کربن است.

عناصری مانند منکنز کروم و سیلیکون در ساخت فولاد تاثیر گذار هستند و به دلیل این که فولا در اثر گرم کردن و کوئنچ کردن ه ددست می آیدف ترد و شکننده می شود که بعد از کوئنچ از عملیات تمپرینگ استفاده می کنند تا مقاومت آن را افزایش دهند

این فولاد دارای معایبی نیز می باشد که مهم ترین آنها قابلیت جوش کاری بسیار پایین و ترک خوردگی بسیار بالا است ورق فولاد فنر رنگی در واقع ورقهای گالوانیزه می باشد که در کوره ها بر روی آنها رنگ پاشیده می شود و ضخامت رویی آنها 20 تا 25 میکرون است.

ورقها ابتدا پولش می شوند و ناخاصیها و چربیها از روی آن پاک می شود و سپس با غلتکهای مخصوص برس کاری می شوند تا ناهمواریهایی که دارند از بین برود.

در مرحله بعد ورقه ها شکسته و با هوادهی خشک می شوند و مواد شیمیایی را بر روی آنها می ریزند تا رنگ به خوبی به آن بچسبد و در زمان ترک خوردگی کفیت آن از ددیت نرود.

در مرحله بعد رنگهای پلمیری را ببر رووی ورقها می پاشند و در کوره های مخصوص خشک می کنند و بعد از اینکه سرد شد با استفاده از غلتک رنگ نهایی را بر روی آن پخش می کنند و دوباره داخل کوره قرار می دهند.

خرید ورق فولاد فنر

یکی دیگر از ورقهای فولادی که با استفاده از تکنولوژی نورد گرم تولید می شود ورق فنر می باشد، قیمت خرید این محصول کمی بالاتر از سایر ورقها می باشد.

ورق روغنییکی از انواع نورد سرد می باشد و در جریان آن تولید می شود، این نوع ورق به دلیل آن که مواد اولیه آن حرارت نده است انعطاف پذیر نیست و در برابر شکل پذیری مقاوم است.

به منظور تولید ورقهای گالوانیزه و برخی لوله ها از این نوع ورق استفاده می شود، همچنین در ساخت برخی لوازم خانگی  به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند از ورق روغنی استفاده می شود.

ورق روغنی به سه دسته تقسیم می شوند، ورقهای معمولی که ST آن 12، ورقهای نیمه کششی ST13 دارند و در نهایت ورقهای فوق کشش کهST آن 14 می باشد

ورق گالوانیزه از ورق روغنی تولید می شود که فرآیند تولید آن طولانی و زمان بر می باشد و در خرید ورق فولاد فنر باید به آن توجه داشته باشید، طی اتفاقاتی که برای فولاد در زمان تشکیل ورق گالوانیزه می افتد روی به عنوان آند و آهن نقش کاتد را می گیرند و در این صورت این ورق هیچ گاه دچار زنگ زدگی نمی شود.

برای ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، لوله های آب، کانال کولر، لوله بخاری و بسیاری از مصارف دیگر از این نوع ورق استفاده می شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.