تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 3713

راه آهن اردبیل – میانه در بهترین مسیر در حال اجراست

راه آهن اردبیل – میانه در بهترین مسیر در حال اجراست

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مختصات راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به دلیل آنکه طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه محدوده استان اردبیل را شامل می‌شود و اهالی جنوب و شمال استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند خواهند شد به همین دلیل بهترین مسیر برای راه

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مختصات راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به دلیل آنکه طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه محدوده استان اردبیل را شامل می‌شود و اهالی جنوب و شمال استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند خواهند شد به همین دلیل بهترین مسیر برای راه آهن اردبیل انتخاب شده تا حمل بار و مسافر به شکل ارزان، ایمن و مناسب از طریق این خط ریلی انجام شود.

وی تصریح کرد: هر چند سختی مسیر را در احداث این پروژه مهم و زیربنایی شاهد بودیم اما عمده حفاری‌ها و لاینینگ تونل‌ها به طول ۲۴ کیلومتر انجام شده و تنها یک‌هزار و ۲۰۰ متر حفاری باقی مانده که پیمانکاران به سرعت مراحل اجرایی آن را انجام می‌دهند.

استاندار اردبیل گفت: طول پل‌های راه آهن اردبیل – میانه پنج کیلومتر است و بزرگترین پل به نام سارای در مرحله اتمام است و تا دو سه ماه آینده همه پل‌های این مسیر ریلی به اتمام خواهد رسید.

بهنام‌جو در مورد پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران و تزریق اعتبار مناسب برای این پروژه افزود: در ماه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق دولت به این پروژه اختصاص یافت و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی ضرورت تأمین ۱۲ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار تن سیمان را از طریق کارخانه‌های استانی و خارج از استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در همه جبهه‌ها و قطعات پیمانکاران با تلاش مضاعف سعی دارند تا راه آهن اردبیل – میانه به اتمام برسد که ۹۰ درصد عملیات زیرسازی و ۶۵ درصد عملیات روسازی انجام شده است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار شد از دو جبهه از سمت میانه به اردبیل و اردبیل به سمت میانه ریل‌گذاری و روند اجرای پروژه انجام شود که به میزان کافی ریل از طریق راه آهن خریداری و در اختیار پروژه قرار گرفته است.

احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد سال آینده آغاز می‌شود

وی بیان کرد: از سال آینده نیز راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد که شرکت همیاری مطالعات آن را به انجام رسانده، آغاز خواهد شد تا با اتصال به پارس‌آباد و بارانداز ریلی شاهد صادرات مناسب محصولات تولیدی در استان باشیم.

بهنام‌جو در مورد آخرین وضعیت بارانداز ریلی نیز ادامه داد: در کشور ما تمام مراحل و صدور مجوزها برای راه‌اندازی این بارانداز انجام شده و مسئولان کشور آذربایجان به صورت نهایی نسبت به تأیید این پروژه اقدام می‌کنند تا به سرعت احداث این بارانداز ریلی را نیز شاهد باشیم.

استاندار اردبیل همچنین به امضا و مبادله تفاهمنامه تأمین اعتبار محور اردبیل – سرچم با مشارکت بانک صادرات اشاره کرد و گفت: مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل قول مساعد داده تا در مدت ۲ سال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای تکمیل محور اردبیل – سرچم و ارتقا آن به بزرگراه پرداخت کند که از طریق سازمان برنامه و بودجه ضمانت بازپرداخت آن انجام شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.