تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 45861

حیدری: سفر رئیس جمهور به ترکیه از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است

حیدری: سفر رئیس جمهور به ترکیه از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه اظهار کرد: ترکیه کشور همسایه ما است که نقش قابل توجهی در تحولات جهانی و منطقه‌ای دارد. استراتژی نظام هم تقویت روابط اقتصادی – سیاسی – تجاری و امنیتی با کشورهای همسایه است. وی با بیان این‌که ترکیه ظرفیت‌های مختلفی

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه اظهار کرد: ترکیه کشور همسایه ما است که نقش قابل توجهی در تحولات جهانی و منطقه‌ای دارد. استراتژی نظام هم تقویت روابط اقتصادی – سیاسی – تجاری و امنیتی با کشورهای همسایه است.
وی با بیان این‌که ترکیه ظرفیت‌های مختلفی دارد که باید از آن نهایت استفاده و بهره‌برداری را کرد، گفت: این سفر از نظر اقتصادی سیاسی و امنیتی قابل توجه بود تلاش طرفین هم رسیدن به اهداف اقتصادی است که نتیجه آن در حوزه‌های سیاسی و امنیتی نمود پیدا خواهد کرد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران و ترکیه نقاط مشترک بسیار زیادی دارند، گفت: ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه روابط نیازمندی‌ها را برطرف کنند جمهوری اسلامی ایران امروز خودکفا و بدون اتکاء به غرب پیش می‌رود لذا استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه همچون ترکیه امر مهمی به شمار می‌آید که امیدواریم در نهایت تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقده عملیاتی شود.
حیدری با بیان این‌که روابط ما با کشورهای مختلف بیشتر جنبه اقتصادی دارد، گفت: ما به دنبال توسعه روابط اقتصادی هستیم که نتیجه آن توسعه روابط فرهنگی، امنیتی و برقراری امنیت پایدار است. ما در موضوعات مختلف در خاورمیانه و دنیا در عین تفاوت دیدگاه مشترکاتی داریم که توجه به آنها باعث تقویت روابط اقتصادی و اثرگذاری در آینده می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.