تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 13629

حمله نظامیان صهیونیست به یک معلول فلسطینی/آشتیه: اسرائیل مشغول پاکسازی قومی در قدس است

حمله نظامیان صهیونیست به یک معلول فلسطینی/آشتیه: اسرائیل مشغول پاکسازی قومی در قدس است

 به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین در ابتدای جلسه هفتگی کابینه در رام الله گفت: فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود در محله‌های “شیخ جراح”، “جبل المکبر” و “سلوان” در قدس دفاع می‌کنند، در معرض شنیع‌ترین سیاست‌ها و اعمال آزار و اذیت، نژادپرستی و پاک‌سازی قومی هستند.  وی افزود؛ این

 به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین در ابتدای جلسه هفتگی کابینه در رام الله گفت: فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود در محله‌های “شیخ جراح”، “جبل المکبر” و “سلوان” در قدس دفاع می‌کنند، در معرض شنیع‌ترین سیاست‌ها و اعمال آزار و اذیت، نژادپرستی و پاک‌سازی قومی هستند. 
وی افزود؛ این اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف آواره کردن فلسطینیان از خانه و کاشانه خود، برای جایگزینی آنها توسط شهرک نشینان صورت می‌گیرد.

آشتیه بیان کرد؛ به اسرائیل هشدار می‌دهیم در سیاست‎‌هایش بارنگری کند؛ چرا که این رژیم مسئول هر اتفاقی خواهد بود که صورت بگیرد.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان دربرابر این سیاست‌ها مقاومت خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند سرزمین‌هایشان از آنها گرفته شود.

آشتیه همزمان به دولت اسرائیل درباره عواقب تصویب قانونی برای لغو قانون اموال غایب که از سال ۱۹۵۰ تأسیس شده بود، هشدار داد.

این قانون مقدمه‌ای برای تصرف اموال فلسطینیان و مصادره اموال آنها در قدس شرقی و اعطای آن به سازمان‌های شهرک سازی اسرائیلی تلقی می شود.
 

آشتیه در همین راستا از نهادهای سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌های خود را برای محافظت از حقوق و مالکیت فلسطینیان در قدس را انجام دهند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند به دنبال یورش شهرک نشینان و پلیس‌ رژیم صهیونیستی به محله شیخ جراح، سه فلسطینی از جمله یک معلول و یک زن آسیب دیدند.

به گفته شاهدان عینی، یکی از افراد آسیب دیده به دنبال این حملات، “محمد العجلونی” نام دارد که دارای معلولیت جسمانی است. 

فعالان سیاسی اجتماعی فلسطینی، کلیپ حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به این فرد معلول را در شبکه‌های اجتمای بازنشر داده که با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شده است.

در همین راستا سازمان حلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تن را به دلیل آسیب‌های وارد شده که نتیجه خشونت سربازان رژیم صهیونیستی است، برای مداوا به بیمارستان منتقل کرده است.

هلال احمر فلسطین در این بیانیه از آسیب یک زن فلسطینی به دلیل ضربات نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داد.
در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای اسرئیلی یک آمبولانس را متوقف کرده و آن را تفتیش و بازرسی کردند.

یکشنبه گذشته به دنبال اعلام “ایتمار بن گویر”، نماینده افراطی راست‌گرای کنست اسرائیل مبنی بر انتقال دفتر خود به محله شیخ جراح، تقابل و برخورد شهرک نشیان و فلسطینیان شدت گرفت.

براساس گزارش‌های رسیده، پلیس رژیم صهیونیستی با حمایت از اقدامات بن گویر، تظاهرات و اعتراض ساکنان فلسطینی محله شیخ جراح را به همراه شهرک نشینان سرکوب کرده است.

این نماینده کنست اسرائیل، از ورود ۱۶ نماینده از احزاب مخالف به دفتر پارلمانی که در محله شیخ جراح راه اندازی کرده بود، برای اعلام همبستگی خود با وی خبر داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.