تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 42414

جهاد اسلامی: تمدید آتش‌بس، منوط به ارزیابی مقاومت فلسطین است

جهاد اسلامی: تمدید آتش‌بس، منوط به ارزیابی مقاومت فلسطین است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، داود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، مقاومت فلسطین در حال بررسی تمدید آتش‌بس است. براساس گزارش الجزیره، داود شهاب تاکید کرد: «ما بیش از هر چیز دیگری به منافع ملت فلسطین متعهد هستیم.» این رهبر جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت، مقاومت به دنبال

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، داود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، مقاومت فلسطین در حال بررسی تمدید آتش‌بس است.
براساس گزارش الجزیره، داود شهاب تاکید کرد: «ما بیش از هر چیز دیگری به منافع ملت فلسطین متعهد هستیم.»
این رهبر جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت، مقاومت به دنبال توقف جنگ و مقابله با برنامه کوچاندن اجباری ساکنان غزه است و اجازه نخواهد داد اشغالگران شرایط مقاومت فلسطین را تغییر دهند.
چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که آتش‌بس با میانجیگری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.
طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.
صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.
توافق آتش‌بس شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی از غزه، در ازای آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زندان‌های اشغالگران و ورود صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوخت به تمام مناطق نوار غزه است. آتش‌بس بشردوستانه تا امروز، دوشنبه ادامه دارد.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.