تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 38223

جنگ افزار الکترونیک روسیه، عامل اصلی ناکامی ضد حمله اوکراین

جنگ افزار الکترونیک روسیه، عامل اصلی ناکامی ضد حمله اوکراین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقام‌های نظامی آمریکا گفت، پنتاگون در حال بررسی تاکتیک‌های جنگ الکترونیک (EW) است که توسط روسیه و اوکراین در طول جنگ دو کشور استفاده می‌شود تا از آن به عنوان ابزاری برای آماده شدن برای هرگونه خصومت مستقیم آینده استفاده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقام‌های نظامی آمریکا گفت، پنتاگون در حال بررسی تاکتیک‌های جنگ الکترونیک (EW) است که توسط روسیه و اوکراین در طول جنگ دو کشور استفاده می‌شود تا از آن به عنوان ابزاری برای آماده شدن برای هرگونه خصومت مستقیم آینده استفاده کند.
“جاش کوزلوف”، یکی از فرماندهان نظامی آمریکا گفته که هم روسیه و هم اوکراین توانایی چشمگیر خود را در حوزه جنگ الکترونیک نشان داده‌اند.
وی افزود: فعالیت‌هایی که توسط هر دو طرف نمایش داده می‌شود، بسیار عالی است.
تاکتیک‌های جنگ الکترونیک روسیه از حمله پهپادی در داخل این کشور جلوگیری کرده‌اند، بر سیستم‌های هدف گیری غربی اثر گذاشته و ارتباطات بین نیروهای اوکراینی را دچار اختلال کرده‌اند.
رئیس جمهوری اوکراین با اشاره به اینکه می‌تواند به عنوان یک محدوده آزمایشی برای تسلیحات عمل کند، تلاش کرده است تا کشورهای غربی را برای تامین تسلیحات بیشتر ترغیب کند.
در ژوئن سال جاری میلادی، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع وقت اوکراین گفته بود: برای صنعت نظامی جهان، نمی‌توان میدان آزمایشی بهتر از میدان جنگ در اوکراین ایجاد کرد.
اگر اوکراین به عنوان یک میدان آزمایش تلقی شود، به نظر می‌رسد که تسلیحات غربی در آزمایش شکست خورده باشند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۷۱ هزار سرباز اوکراینی از زمان شروع ضدحمله نافرجام این کشور کشته یا زخمی شده و ۱۸ هزار دستگاه خودروی زرهی و ۵۴۳ تانک از جمله تانک‌های لئوپارد-۲ ساخت آلمان و چلنجر-۲ ساخت انگلیس از بین رفته‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.