تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 36266

جزئیات درمان یک بیماری پوستی با سلول درمانی در بیمارستان شهید مطهری

جزئیات درمان یک بیماری پوستی با سلول درمانی در بیمارستان شهید مطهری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی ده‌مرده‌ئی با بیان این مطلب، عنوان کرد: یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است که بیمارستان شهید مطهری این درمان را شروع کرده و ان‌شاءالله آن را در دانشگاه علوم پزشکی ایران ارتقاء می‌دهیم. وی در تشریح این بیماری، عنوان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی ده‌مرده‌ئی با بیان این مطلب، عنوان کرد: یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است که بیمارستان شهید مطهری این درمان را شروع کرده و ان‌شاءالله آن را در دانشگاه علوم پزشکی ایران ارتقاء می‌دهیم.
وی در تشریح این بیماری، عنوان کرد: عارضه ویتیلیگو (Vitiligo) نوعی بیماری است که پوست بیمار سفید می‌شود، این بیماری از بدو تولد رخ نمی‌دهد و بیشتر خودایمن است و تاکنون درمان‌هایی که برای آن مطرح بوده، حاصلی نداشته است.
وی افزود: این درمان جدید نیز موثرترین درمان در حال حاضر محسوب می‌شود، ولی با این وجود نمی‎توان به طور ۱۰۰ درصد تضمین نهایی درمان داد.
ده‌مرده‌ئی درخصوص تعداد بیماران مبتلا به این عارضه در کشور، گفت: تعداد این بیماران در کشور مشخص نیست، ولی تعداد زیادی از بیماران برای درمان مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه درمان ویتیلیگو در کشورهای بسیار پیشرفته با قیمت بسیار بالایی صورت می‎گیرد، افزود: اگر این بیماری درمان نشود از نظر ظاهر برای فرد ایجاد ناراحتی می‌کند و بیمار از این ظاهر بر روی پوست خود گلایه خواهد داشت.
ده‌مرده‌ئی ادامه داد: این درمان با به کارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و طی دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این روش درمانی هنوز تحت پوشش بیمه نیست، گفت: بیمارستان شهید مطهری نخستین مجوز درمان ویتیلیگو (Vitiligo) را در کشور دارد و امیدواریم یک خدمت نوین در بهترین شرایط استاندارد به بیماران ویتیلیگو (Vitiligo) ارائه شود.
مدیر عامل بیمارستان سواح سوختگی شهید مطهری، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این درمان بتوان مشکلی از بیماران برطرف کرد و بیماران برای این درمان مجبور به سفر به کشورهای دیگر نشوند.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در پایان با بیان اینکه این درمان سرآغاز درمانی‌های سلولی خواهد بود، افزود: مرکز سلول‌های بنیادی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است، یکی از ۹ مرکز نوآوری بوده که از وزارت بهداشت مجوز دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.