تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 35037

جزئیات تغییر در تفاهم نامه خدمات سطح یک روستاییان و عشایر

جزئیات تغییر در تفاهم نامه خدمات سطح یک روستاییان و عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید عابدی گفت: این کار از سال ۱۳۸۴ شروع شده است، اما برای امسال با هماهنگی و تفاهم بسیار خوب حوزه معاونت بهداشت وزارت و با هدف ارتقا کیفی عملکرد در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تفاهم نامه دچار تغییرات اساسی شده است. وی با اشاره به افزایش اعتبارات

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید عابدی گفت: این کار از سال ۱۳۸۴ شروع شده است، اما برای امسال با هماهنگی و تفاهم بسیار خوب حوزه معاونت بهداشت وزارت و با هدف ارتقا کیفی عملکرد در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تفاهم نامه دچار تغییرات اساسی شده است.
وی با اشاره به افزایش اعتبارات برای اجرای این تفاهم نامه افزود: این اعتبارات از دو محل تأمین می‌شود که اعتبارات بیمه سلامت از ۳ هزار و ۳۰ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رشد پیدا کرده است، همچنین اعتبارات از محل یک درصد از ۴ همت به ۵.۶ همت افزایش پیدا کرده است.
عابدی با بیان اینکه تغییرات دیگری نیز در این تفاهم نامه ایجاد شده است تصریح کرد: آموزش پزشکان و تیم سلامت به عنوان یک هدف اصلی در این زمینه در نظر گرفته شده است، در سال جاری آموزش راهنماهای بالینی و بسته‌های خدمت مورد توجه است و طبق برنامه ارزیابی دوره‌ای می‌شود؛ در خصوص سرفصل‌های آموزشی می‌توان به تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها، تجویز منطقی کورتیکو استروییدها، تجویز منطقی خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تجویز منطقی خدمات تشخیصی تصویربرداری، تشخیص و درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون اشاره کرد.
وی تاکید کرد: همچنین توجه به خود مراقبتی، غربالگری و تشخیص سرطان‌های پستان مد نظر قرار گرفته است.
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: راه اندازی ۳۱ مرکز خدمات جامع آموزش با استانداردهای تعریف شده در مراکز استان‌ها و یا شهرها به تشخیص و تعیین وزارت بهداشت هم جز موارد مهم در تفاهم نامه است که این مراکز در راستای ارتقا سطح دانش و مهارت‌های پزشکی خواهد بود.
وی گفت: ضمن اینکه آموزش سبک زندگی ایرانی، اسلامی برای پزشکان نیز جز تغییراتی است که طبق سیاست‌های کلی رهبری در حوزه سلامت مد نظر قرارگرفته است. از سوی دیگر امسال برای اولین بار به بحث بهداشت روان و کارشناسان تغذیه در سطح روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر توجه شده و امیدواریم در این خصوص بیماری‌های موضوعی به تدریج کاهش پیدا کند و سلامت روانی بهبود یابد.
عابدی ادامه داد: در این تفاهم نامه به مناطق ویژه و کمک به آن توجه شده است، لذا مبلغ قابل قبولی اعتبار برای این مساله در راستای نگه داشت پزشک و سایر نیروهای تیم سلامت در نظر گرفته شده است.
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: نظام پایش و ارزشیابی عملکردی و کیفی و توجه به ارتقا شاخص‌های سلامت نیز از جمله مواردی است که در تفاهم نامه به آن پرداخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.