تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 41428

جبران خسارت مناطق سیل‌زده غرب مازندران توسط دولت

جبران خسارت مناطق سیل‌زده غرب مازندران توسط دولت

احمد وحیدی امروز در حاشیه بازدید از مناطق آسیب زده چالوس در جمع خبرنگاران به نتایج این سفر اشاره کرد و گفت: بر اثر بارش‌های چند روز گذشته که تا حدود ۱۱۰ میلیمتر در غرب مازندران بوده است با روان آب گسترده‌ای مواجه شدیم که منجربه سیلاب شد و موجب تخریب و آسیب برخی پل‌ها،

احمد وحیدی امروز در حاشیه بازدید از مناطق آسیب زده چالوس در جمع خبرنگاران به نتایج این سفر اشاره کرد و گفت: بر اثر بارش‌های چند روز گذشته که تا حدود ۱۱۰ میلیمتر در غرب مازندران بوده است با روان آب گسترده‌ای مواجه شدیم که منجربه سیلاب شد و موجب تخریب و آسیب برخی پل‌ها، منازل مسکونی در برخی روستاها شد همچنین برخی باغات و مزارع مردم نیز دچار مشکل و آسیب شد.
وی با بیان اینکه بعضی از مناطق به دلیل پیش بینی‌هایی که از قبل شده بود توانستند جلوی آسیب‌ها را بگیرند، افزود: با حضور استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس از این مناطق بازدید به عمل آمد.
وزیر کشور با بیان اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته تصمیماتی از قبل توسط استاندار گرفته شد و دستوراتی صادر و مجددا بررسی شد، تصریح کرد: توسط وزارت راه، وزارت نیرو و ادارات مربوطه آنها برخی اقدامات که باید در حوزه رودخانه‌ها و پل سازی‌ها صورت گیرد دنبال خواهد شد.

وحیدی با اشاره به رفع مشکل برق مناطقی که برق آنها قطع شده بود در همان ساعات اولیه بروز سیل وصل و پایدار سازی صورت گرفت، گفت: یکی دو تا پل که مسیر روستایی بود و تخریب شد جای دیگر به عنوان جایگزین پیش بینی شد همچنین مشکلات و آسیب‌هایی که وارد شد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی کمک کنند و دولت هم کمک خواهد کرد که خسارت‌ها جبران شود.
وزیر کشور با بیان اینکه سرشاخه گیرها تا حدی توانستند جلوی سیل را بگیرند، خاطرنشان کرد: این سرشاخه گیرها کارکرد خوبی در جلوگیری و کنترل ورود درخچه‌ها به مسیر اصلی رودخانه‌ها دارند.
وحیدی یادآور شد: در برنامه توسعه جمع آوری درختان هم که  دچار مشکل بود مورد توجه قرار گرفت همچنین قرار شد درختانی که ایجاد خطر می‌کنند و در مسیر سیلاب هستند جمع آوری شوند تا شاهد ورود این درختان در مسیر رودخانه نباشیم.

وزیر کشور در خصوص مجوزهایی که برای برخی رستوران‌ها و واحدهای گردشگری در مسیر رودخانه‌ها داده می‌شود گفت: نباید در حریم رودخانه مجوز ساخت و ساز، حتی تاسیسات گردشگری داده شود و مردم هم باید رعایت کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.