تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 43664

توزیع باکس های انتقال ارگان در بخش‌های پیوند اعضا

توزیع باکس های انتقال ارگان در بخش‌های پیوند اعضا

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با بیان اینکه اهدا عضو یک عمل نجات بخش و ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای فراهم آوری اعضا، میزان اهدا عضو به طور قابل توجهی افزایش یافته است. وی افزود: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، در مجموع یک هزار

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با بیان اینکه اهدا عضو یک عمل نجات بخش و ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای فراهم آوری اعضا، میزان اهدا عضو به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
وی افزود: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، در مجموع یک هزار و ۹۳۶ پیوند عضو صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده ایم. فرایند انتقال عضو پیوندی یک فرآیند پیچیده و چند وجهی است که نیاز به همکاری و هماهنگی چندین سازمان دارد.
کریمی با بیان اینکه می‌توان فرایند انتقال عضو پیوندی را تسهیل کرده و به افزایش اهدای عضو کمک کرد، به همکاری و هماهنگی سازمان‌های مختلفی از جمله هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، سازمان اورژانس هوایی و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها معاونت درمان وزارت بهداشت برای پیوند عضو و انتقال هوایی اعضای پیوندی اشاره کرد.
وی گفت: به منظور حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی، مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت برای نخستین بار اقدام به تهیه باکس‌های انتقال ارگان و توزیع آن بین بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور کرده است.
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: این باکس‌ها با ثبت درجه حرارت در طول مسیر، از زمان برداشت اعضا از اهداکننده مرگ مغزی تا زمان رسیدن به محل عمل پیوند عضو به گیرنده به کیفیت و بقای عضو پیوندی کمک می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.