تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 47234

تماس‌های محرمانه برای برگزاری دومین نشست در پاریس درباره غزه

تماس‌های محرمانه برای برگزاری دومین نشست در پاریس درباره غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، درپی ورود هیئتی از جنبش حماس به قاهره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از تماس‌ها برای برگزاری دومین نشست در پاریس به منظور رایزنی درخصوص تکمیل امضای معامله تبادل اسرا خبر داد. بر اساس این گزارش، در تل‌آویو این بحث به‌ویژه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، درپی ورود هیئتی از جنبش حماس به قاهره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از تماس‌ها برای برگزاری دومین نشست در پاریس به منظور رایزنی درخصوص تکمیل امضای معامله تبادل اسرا خبر داد.
بر اساس این گزارش، در تل‌آویو این بحث به‌ویژه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد که آیا ارزش دارد تا قبل از دریافت سیگنالی مبنی بر اینکه حماس از برخی شروط خود چشم‌پوشی کرده است، به چنین نشستی برود یا خیر.
این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد مقامات رژیم صهیونیستی احساس می‌کنند که نوعی پیشرفت وجود دارد. آنها درباره سیگنال‌های مختلفی که در روزهای اخیر میان ۲ طرف ارسال شده است صحبت می‌کنند که عمدتاً به دلیل حضور رئیس سیا و برت مک‌گورک، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است که قرار است روز پنجشنبه وارد اراضی اشغالی شود.
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد نکته محوری در مذاکرات مربوط به عنصر زمان است و از آنجایی که به ماه رمضان ۲ هفته و نیم باقی مانده است، به نفع همه طرف‌ها است که از این مناسبت برای دستیابی به توافق استفاده کنند.
یک منبع سیاسی به این شبکه عبری‌زبان گفت: «اسرائیل خواهان توافق است، قطری‌ها و مصری‌ها خواستار صلح هستند، آمریکایی‌ها نیز خواهان آتش‌بسی هستند که فرصت‌های جدیدی ایجاد کند و حماس خواهان یک فضا برای تنفس است.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه‌شنبه در رأس هیئتی از رهبران این جنبش از جمله خلیل الحیة به قاهره رفت تا مذاکراتی با مسؤولان مصری درباره اوضاع سیاسی و میدانی در سایه جنگ کنونی و تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ و امدادرسانی به مردم غزه و تحقق اهداف ملت فلسطین داشته باشد.
اخیرا رئیس دفتر سیاسی جنش حماس اعلام کرد مقاومت فلسطین به کمتر از توقف کامل تجاوز و عقب‌نشینی اشغالگران راضی نمی‌شود.
در مرحله اخیر مذاکراتی در قاهره با مشارکت رژیم صهیونیستی، مصر، قطر و آمریکا برای معامله تبادل اسرا میان حماس و این رژیم و آتش بس در غزه برگزار شد، اما نتایجی نداشت.
منابع و مسؤولان آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند این مذاکرات فضای مثبتی داشت، اما نتایجی نداشت و با این حال مذاکرات ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.