تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 12943

تذکر به برخی باشگاه‌های اهوازی در طرح “نظارت بر سلامت اماکن ورزشی”

تذکر به برخی باشگاه‌های اهوازی در طرح “نظارت بر سلامت اماکن ورزشی”

منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بازرسی از چند باشگاه ورزشی اهواز در قالب طرج سراسری نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کشور، اظهارکرد: فدراسیون پزشکی ورزشی این طرح را با نام فجر نور ارائه داد و هدف نظارت بر باشگاه ها برای رصد رعایت پروتکل های بهداشتی بود که این مهم

منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بازرسی از چند باشگاه ورزشی اهواز در قالب طرج سراسری نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کشور، اظهارکرد: فدراسیون پزشکی ورزشی این طرح را با نام فجر نور ارائه داد و هدف نظارت بر باشگاه ها برای رصد رعایت پروتکل های بهداشتی بود که این مهم در اهواز نیز توسط هیات پزشکی ورزشی خوزستان با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، نماینده اماکن و نماینده مرکز بهداشت انجام شد. ضمن این که این طرح در سراسر شهرهای استان نیز روز گذشته به صورت همزمان انجام شد.

وی بیان کرد: در قالب این طرح تعدادی از باشگاه های منتخب مورد بازرسی قرار گرفتند و بحث چگونگی رعایت پروتکل ها، وجود مواد گندزایی و الکل و حضور  ورزشکاران در سالن مطابق با استانداردها همراه با داشتن کارت واکسیناسیون مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: خوشبختانه شرایط باشگاه ها در اهواز به صورتی بود که حتی اگر در شرایط زرد و نارنجی هم قرار بگیریم، امکان انجام فعالیت ورزشی در تعدادی از باشگاه ها امکان خواهد داشت. در بررسی که به عمل آوردیم حتما طی یک لیست اسامی باشگاه هایی که قابلیت انجام فعالیت در چنین شرایطی را دارند به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اعلام می کنیم.

وی بیان کرد: در بازدیدی که به عمل آمد خوشبختانه درایت مسئولان باشگاه ها نسبت به رعالیت پروتکل ها بسیار خوب بود. در نهایت امیدوارم بتوانیم با اقدامات مدنظر بازده خوبی را در بحث مبارزه و پیشگیری از کرونا داشته باشیم.

روزدار عنوان کرد: البته در این بازدیدها مشاهده شد که برخی تمام پروتکل های لازم را رعایت نکرده اند که از جمله آن می توان به فضای در نظر گرفته شده برای تمرین ورزشکاران، تهویه نامناسب یسالن و نبود مواد ضدعفونی اشاره کرد که آن باشگاه ها تذکر دریافت کردند. یکی از موارد هم این بود که متاسفانه خود ورزشکاران ماسک را به درستی روی صورت خود قرار نداده بودند. به هر حال شاهد تخلفاتی که منجر به پلمب باشگاه شود، نبودیم و فقط برخی باشگاه ها تذکر دریافت کردند.

وی تاکید کرد: بحث ما در بخش آموزش روی مقوله پیشگیری است اما اگر باشگاهی در زمینه آمورزش و پیشگیری مقاومت کند، قطعا با آن برخورد قهری می شود و به تعطیلی باشگاه نیز کشیده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.