تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 37060

یک میلیارد دلار ارزآوری از محل درمان بیماران خارجی

یک میلیارد دلار ارزآوری از محل درمان بیماران خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، در این نشست با عنوان این مطلب که جایگاه پزشکی ایران در دنیا بر همه روشن است، گفت: امروز دیگر نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم، در حالی که در اوایل انقلاب هم پزشک از خارج می‌آوردیم و هم بیمار به

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، در این نشست با عنوان این مطلب که جایگاه پزشکی ایران در دنیا بر همه روشن است، گفت: امروز دیگر نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم، در حالی که در اوایل انقلاب هم پزشک از خارج می‌آوردیم و هم بیمار به خارج اعزام می‌کردیم.
وی افزود: ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم اگر ضریب اشغال متوسط ۷۰ درصد باشد یعنی ۳۰ درصد تخت‌ها به طور متوسط خالی است و با اندک هزینه یعنی ۴۵ هزار تخت خالی داریم که می‌توانیم برای توریسم سلامت استفاده کنیم. ۳۰ هزار مرکز درمانی به جز مطب‌ها داریم که در تمام نقاط کشور پخش و آماده ارائه خدمت هستند. ۲۵۰ مرکز دارای مجوز IPD داریم که کیفیت ارائه خدمت به بیماران بین‌الملل دارند و زمینه بسیار خوبی فراهم است.
کریمی گفت: حدود ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که توانمندی و مهارت ویژه دارند و نتایج درمان هم به دلیل تجربه بالای آنها درخشان است؛ پس باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و…، همه در این حوزه نقش دارند و با هماهنگی بین بخشی قصد ایجاد تحول در توریسم سلامت را داریم. این کار برای کشور ارزآوری دارد و در عین حال سبب شناساندن توانایی‌های درمانی ما به جهان می‌شود. سال قبل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر سلامت داشتیم که اینها شامل اتباع ساکن در ایران نیست.
کریمی با بیان اینکه پتانسیل ارزآوری توریسم سلامت خیلی چشمگیر است، اظهار کرد: اگر هر کدام از این گردشگران ۱۰۰۰ دلار هم در ایران هزینه کرده باشند بالای یک میلیارد دلار ارزآوری داشتیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.