تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 45816

تحولات غزه، محور رایزنی بایدن با امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر

تحولات غزه، محور رایزنی بایدن با امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف در جریان این تماس تلفنی تاکید کردند که معامله تبادل اسرا برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه امری ضروری است. براساس گزارش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف در جریان این تماس تلفنی تاکید کردند که معامله تبادل اسرا برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه امری ضروری است.
براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، جو بایدن و امیر قطر در جریان این تماس تلفنی همچنین تاکید کردند که معامله تبادل اسرا برای برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه ضروری است.
دو طرف همچنین بر جدی بودن اوضاع و نیز همکاری مستحکم میان دو کشور آمریکا و قطر برای پیشبرد مذاکرات و رویکرد مشترکشان برای ایجاد منطقه‌ای امن و یکپارچه تاکید کردند.
از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود نیز تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر مخالفت خود با طرح کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کردند.
دو طرف همچنین بر لزوم دستیابی به راهکار تشکیل ۲ دولتی که لازمه برقراری امنیت و ثبات منطقه است، تاکید کردند.
رؤسای جمهور آمریکا و مصر همچنین تلاش‌های کنونی برای دستیابی به آتش‌بس انسانی با هدف حفاظت از غیرنظامیان، تبادل اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه و نیز اقدامات مربوط به کاهش تنش و خاتمه بخشیدن به وضعیت کنونی را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس جمهور مصر در این تماس تلفنی به بررسی طرح‌ها و تلاش‌های قاهره با طرف‌های ذی‌ربط با هدف دستیابی به آتش‌بس فوری و اقدامات این کشور طی ماه‌های اخیر برای ورود کمک‌های بشردوستانه پرداخت.
السیسی ضمن تاکید بر تداوم حمایت مصر از ساکنان نوار غزه از جامعه جهانی خواست برای تحقق اهداف مذکور با یکدیگر مشارکت کنند.
رئیس جمهور آمریکا نیز نقش کلیدی مصر و تلاش‌های مثبت این کشور در راستای حل بحران کنونی را ستود و تاکید کرد که آمریکا قدردان مواضع مصر در حمایت از ثبات منطقه است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.