تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 38025

تحلیل هفتگی بازار جهانی/ مقاومت‌های میان مدت طلا و نفت

تحلیل هفتگی بازار جهانی/ مقاومت‌های میان مدت طلا و نفت

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته شاخص مهم تورمی PCE آمریکا اعلام شد، که مطابق با پیش بینی کارشناسان افزایش نسبی را از ۴.۱ به ۴.۲ درصد نشان می‌داد. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش تورم همچنان در روند مطلوبی قرار نگرفته و ممکن است در صورتی که شاخص اشتغال بهتر از پیش بینی‌ها باشد،

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته شاخص مهم تورمی PCE آمریکا اعلام شد، که مطابق با پیش بینی کارشناسان افزایش نسبی را از ۴.۱ به ۴.۲ درصد نشان می‌داد. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش تورم همچنان در روند مطلوبی قرار نگرفته و ممکن است در صورتی که شاخص اشتغال بهتر از پیش بینی‌ها باشد، موجب افزایش انتظارات نرخ بهره‌ای شود. امروز فعالین بازار در انتظار انتشار شاخص‌های اشتغال NFP و نرخ بیکاری هستند. در صورتی که این شاخص‌ها بهتر از انتظارات باشند، انتظارات نرخ بهره‌ای افزایش می‌یابد و یا ممکن است موجب تعویق در کاهش سطح نرخ بهره در سال آینده میلادی شود. اما در صورتی که سطح تغییرات اشتغال پایین باشد و یا نرخ بیکاری به بالای ۳.۵ درصد افزایش یابد، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو کاهش خواهد یافت، تا از اثرات رکودی این موضوع جلوگیری شود.
شاخص S&P500 در ادامه روند صعودی در محدوده مقاومتی ۴۵۳۰ واحدی در نوسان است و واکنش به این محدوده و اخبار امروز از شاخص‌های اشتغال و بیکاری تعیین کننده خواهند بود. شاخص نزدک محدوده مقاومتی ماژور ۱۵۳۷۷ واحدی را به بالا شکسته و احتمال صعود شاخص در کوتاه مدت و میان مدت تقویت شده است. هر چند اخبار امروز شاخص‌های اشتغال و بیکاری آمریکا می‌تواند نوساناتی را در این شاخص ایجاد کند.
در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اعلام روسیه مبنی بر کاهش عرضه نفت خام و کاهش بیش از ده میلیون بشکه‌ای در تغییرات هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت با صعودی شارپی به کانال ۸۷ دلاری رسیده و احتمال صعود میان مدت قیمت نفت خام افزایش یافته است. محدوده مقاومتی ۸۷.۷ دلاری، در برابر صعود قیمت نفت قرار دارد واکنش به این محدوده، تعیین کننده است.
در بازار طلا، قیمت در ادامه روند صعودی، به محدوده مقاومتی ۱۹۴۵ دلاری رسیده و در این محدوده در شرایط اصلاح زمانی در نوسان است. معامله گران طلا در انتظار اعلام شاخص‌های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا هستند. در صورتی که این شاخص‌ها بهتر از انتظارها اعلام شود، یعنی NFP بیشتر از ۱۷۰ هزار شغل و نرخ بیکاری در همین محدوده یا یا کمتر باشد، این احتمال وجود دارد که تقاضا برای دلار افزایش یابد و در نتیجه قیمت طلا اصلاحی و نزولی شود. در دیگر سناریو در صورتی که این دو شاخص مهم ضعیف‌تر از انتظارها اعلام شوند، احتمال کاهش تقاضا برای دلار و عبور طلا از مقاومت ۱۹۴۵ دلاری و ادامه روند میان مدت صعودی وجود دارد. ضمن اینکه احتمال نوسانات پر دامنه‌ای برای قیمت طلا در میزان اعلام شاخص‌های اشتغال و بیکاری، وجود دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.