تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 37604

تجمع ساکنان غزه در تقدیر از موضعگیری مردم لیبی درباره فلسطین

تجمع ساکنان غزه در تقدیر از موضعگیری مردم لیبی درباره فلسطین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، جمعی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی و چهره‌های ملی فلسطین در مرکز شهر غزه جمع شده و شعارهایی در محکومیت دیدار «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه برکنار شده لیبی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم سر دادند. همچنین شرکت‌کنندگان در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، جمعی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی و چهره‌های ملی فلسطین در مرکز شهر غزه جمع شده و شعارهایی در محکومیت دیدار «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه برکنار شده لیبی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم سر دادند.
همچنین شرکت‌کنندگان در این تجمع از موضعگیری مردم لیبی در مخالفت با مساله عادی‌سازی تقدیر کردند.
«باسم نعیم» رئیس اداره سیاسی جنبش حماس طی سخنرانی در این تجمع و در انتقاد از المنقوش گفت: برخی چگونه با کسانی که به خاطر جنایاتشان در حق زنان و فرزندان ما، از دستانشان خون می‌چکد، دیدار می‌کنند؟ آیا المنقوش نمی‌داند طرفداران عمر مختار در واقعه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ از تمامی روستاها و شهرهای لیبی خود را به فلسطین رساندند تا در تمامی جبهه‌ها مبارزه کنند؟ آیا او فراموش کرده اسرائیل سال ۱۹۷۳ با سرنگون کردن هواپیمایشان در آسمان مصر ۱۰۸ تن از مردم بی‌گناه لیبی را به قتل رساند؟
نعیم در ادامه تاکید کرد: کابینه فعلی رژیم صهیونیستی افراطی‌ترین و نژادپرست‌ترین کابینه تاریخ این رژیم است، آیا عاقلانه است برای این رژیم که این روزها در بدترین روزهای خود به سر می‌برد، در حال فروپاشی داخلی است و ازهم‌پاشیده، منزوی و بحران‌زده است، طناب نجات انداخت؟

رئیس اداره سیاسی حماس همچنین گفت: آنچه امروز تحت عنوان عادی‌سازی یا توافق‌های ابراهیم اتفاق می‌افتد، کودتایی واقعی است که بازتاب آن برای کل منطقه و تاریخ و آینده آن است، آن دیدار به منزله ضربه محکمی به امنیت ملی کشورهای عربی و نسخه جدیدی از عادی‌سازی بود که تنها هدف آن مشروعیت‌بخشی به رژیم اشغالگر و ادغام آن در منطقه بدون توجه به فلسطینی‌ها و حقوق مشروعشان است.
او افزود: اما آنچه از رنجش و شوک ما کاست، حرکت‌های خودجوش و قدرتمند تمامی مردم لیبی بود که برای ابراز خشم و مخالفت خود با این حرکت شنیع، به خیابان‌ها آمدند و اصالت و وجدان بیدار خود را نشان دادند و بار دیگر ثابت کردند، اتکا به ملت‌ها در نبرد با رژیم اشغالگر تصمیم درستی است.
نعیم با تاکید بر اینکه تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن محکوم به شکست است، گفت: انتظار می‌رود مردم مجاهد لیبی پس از این اتفاق، تمامی تلاش‌های شخصی، دولتی و رسمی برای عادی‌سازی را متوقف کنند.
رئیس اداره سیاسی حماس تاکید کرد: عادی‌سازی خطری جدی نه فقط برای مساله فلسطین بلکه برای کل منطقه و حال حاضر و آینده آن است و تمامی تجربه‌های قبلی عادی‌سازی تنها وابستگی بیشتر به طرف استعمارگر و وخامت اوضاع و پسرفت اقتصادی را به دنبال داشته است.
او در پایان از تمامی کشورهای عربی و اسلامی خواست درباره یک استراتژی منسجم جهت مقابله با این هجمه صهیونیستی جدید توافق کنند.
نعیم از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز خواست دفاتر تحریم خود را دوباره فعال کرده و مقرراتی را در این خصوص تنظیم کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.