تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 33324

تبلیغ «دو تا بخر یکی جایزه بگیر» در داروخانه‌ها+ تصویر

تبلیغ «دو تا بخر یکی جایزه بگیر» در داروخانه‌ها+ تصویر

به گزارش خبرنگار مهر، محصولات سلامت محور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانه‌ها منع هستند و هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند. افزایش تعداد داروخانه‌ها در جوار یکدیگر، به ویژه در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ، باعث شده که داروخانه‌ها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکت‌ها گرایش

به گزارش خبرنگار مهر، محصولات سلامت محور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانه‌ها منع هستند و هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند.
افزایش تعداد داروخانه‌ها در جوار یکدیگر، به ویژه در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ، باعث شده که داروخانه‌ها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکت‌ها گرایش پیدا کنند و بعضاً، محصولات آنها را به شیوه «دو تا بخر، یکی جایزه بگیر»، تبلیغ کنند.
این در حالی است که داروخانه‌ها اجازه چنین تبلیغاتی را ندارند و نمی‌بایست محصولات یک شرکت خاص را به شیوه‌ای در فروشگاه‌ها و…، کاربرد دارد؛ تبلیغ کنند.
در مراجعه به یکی از داروخانه‌ها، به این شیوه تبلیغات برخوردیم.

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا چنین شیوه‌ای در داروخانه‌ها مجاز است یا خیر، گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، ویتامین‌ها و مواد نیروزا جزو داروها محسوب می‌شوند. تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف هم بر اساس قانون ممنوع است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.