تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 38973

«تارکد» پرونده حج خونین سال ۶۶ را گشود

«تارکد» پرونده حج خونین سال ۶۶ را گشود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مجموعه ۱۰ قسمتی «تارکد» به ۱۰ پرونده از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزییات کمتر شنیده‌شده از این رویدادها را بیان می‌کند. صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت نهم این مستند که پنجشنبه ۶ مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مجموعه ۱۰ قسمتی «تارکد» به ۱۰ پرونده از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزییات کمتر شنیده‌شده از این رویدادها را بیان می‌کند.
صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت نهم این مستند که پنجشنبه ۶ مهر روی آنتن می‌رود، گفت: در این قسمت سراغ حج خونین سال ۶۶ می رویم و به ریشه‌های آن می‌پردازیم.
وی ادامه داد: این قسمت از «تارکد» به مناسبات و روابط ایران و عربستان و زمینه‌های وقوع حج خونین سال ۶۶ می‌پردازد. همچنین ارتباط این فاجعه با مجاهدین خلق و آمریکایی‌ها یا جنگ نفتکش‌ها واکاوی می‌شود.
این مجموعه به موضوعات مهم امنیتی تاریخ انقلاب از جمله کارنامه سیاسی شهید بهشتی و ترور وی، آغاز جنگ تحمیلی، پشت پرده حملات شیمیایی عراق در دفاع مقدس، پرونده ابراهیم یزدی، فرار بنی‌صدر، حج خونین سال ۱۳۶۶ و انفجار دفتر نخست‌وزیری پرداخته است.
به گفته کارگردان، وجه تمایز اصلی این مجموعه تمرکز بر اسنادی است که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار بازخوانی می‌شود.
مجری طرح و کارگردان مجموعه «تارکد» محمد صالح نیکنام است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و پژوهشگر: مجتبی نوروزپور و موشن‌گرافیک: احسان میرآبادی اشاره کرد.
«تارکد» تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و شبکه مستند سیما است و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود. تکرار این مجموعه تلویزیونی هم روز بعد ساعت ۱۵ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.