تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 39333

تأسیس اداره اسرا و مفقودین در دوران جنگ، ابتکار هلال‌احمر

تأسیس اداره اسرا و مفقودین در دوران جنگ، ابتکار هلال‌احمر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ راضیه عالیشوندی در آیین تجلیل از کارمندان اداره جست‌وجوی اسرا و مفقودین جمعیت هلال‌احمر گفت: صحبت‌کردن در خصوص افرادی که سال‌های زیادی از بهترین لحظات عمر و جوانی‌شان را در اسارت گذرانده‌اند واقعاً سخت است.  وی در ادامه بیان کرد: بدون تردید بخش بزرگی از استواری تاریخ

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ راضیه عالیشوندی در آیین تجلیل از کارمندان اداره جست‌وجوی اسرا و مفقودین جمعیت هلال‌احمر گفت: صحبت‌کردن در خصوص افرادی که سال‌های زیادی از بهترین لحظات عمر و جوانی‌شان را در اسارت گذرانده‌اند واقعاً سخت است. 
وی در ادامه بیان کرد: بدون تردید بخش بزرگی از استواری تاریخ باعظمت و سترگ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون استقامت عزتمندانه آزادگان و ایثارگران هستیم. صبر و استقامت آنان در دوره اسارت با درس‌گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دشواری دوران اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت کنند.
 عالیشوندی خاطرنشان کرد: سال‌های حماسه‌آفرین دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که نگین درخشان آن فعالیت بشردوستانه هلال‌احمر چه در زمینه امداد و نجات و چه در ارتباط با مفقودین و اسرای آن دوران است.
 به گفته این مقام مسئول؛ بعد از شروع جنگ تحمیلی و با اسارت و مفقودی تعدادی از رزمندگان و شهروندان مرزنشین، جمعیت هلال‌احمر با وجود غیرمترقبه بودن جنگ و نداشتن تجربه لازم، اقدام به راه‌اندازی ساختاری تحت عنوان ” اداره اسرا و مفقودین” کرد؛ تأسیس این اداره گامی مؤثر در سازماندهی وضعیت اسرا بود.
 وی با بیان اینکه خانم بهجت افراز و سایر همکاران آن اداره با سرلوحه قراردادن اخلاق امدادگری همچون مادری مهربان و نگران، سال‌های سال با غم و شادی، خانواده اسرا و مفقودین را همراهی می‌کند افزود: به همین دلیل حجت‌الاسلام ابوترابی ایشان را “ام الاسرای” ایران نامیدند. مادر ۴۰ هزار آزاده کشور. آنان در شرایطی کار می‌کردند که هر روز اشک، امید، جستجو، گاه حیرانی، دوباره امیدواری و…. احوال غریبی بود که این خانواده‌ها داشتند که خاطرات ایشان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال از آغاز جنگ تا آزادی اسرا، اداره اسرا و مفقودین هلال‌احمر توانستند ۶ میلیون نامه بین اسرا و خانواده‌هایشان ردوبدل کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.