تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 45596

بیانیه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با غزه

بیانیه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در عوض اتحادیه اروپا مذاکرات موازی را با آمریکا، اتحادیه اروپا، مصر، اردن، عربستان و اتحادیه عرب پیشنهاد کرده و در عین حال تهدید کرد که در صورت امتناع رژیم صهیونیستی از تعامل، «عواقبی» در کار خواهد بود. به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، در این سند که در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در عوض اتحادیه اروپا مذاکرات موازی را با آمریکا، اتحادیه اروپا، مصر، اردن، عربستان و اتحادیه عرب پیشنهاد کرده و در عین حال تهدید کرد که در صورت امتناع رژیم صهیونیستی از تعامل، «عواقبی» در کار خواهد بود.
به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، در این سند که در پایتخت‌های کشورهای اروپایی منتشر شده، آمده است: فلسطینی‌ها به یک جایگزین سیاسی احیا شده برای حماس نیاز دارند، در حالی که اسرائیلی‌ها باید اراده سیاسی برای شرکت در مذاکرات معنادار برای راه‌حل دو دولتی پیدا کنند. این بر عهده نهادهایی مانند اتحادیه اروپاست که با ارائه شرایطی به منظور دستیابی به صلحی جامع به طرف‌های درگیری کمک کنند.
این طرح صلح توسط جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پس از آن مطرح شده که انگلیس و آمریکا نارضایتی خود را از بابت اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به‌تازگی در سخنانی آشکارا راه‌حل دو دولتی را رد کرده، ابراز کردند.
در ادامه این سند همچنین آمده است: هیچ راه‌حل جامعی بیش از یک کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل وجود ندارد. یکی از عناصر اساسی طرح صلح باید توسعه تضمین‌های امنیتی قوی برای اسرائیل و کشور مستقل فلسطین در آینده باشد که مشروط به شناسایی کامل دیپلماتیک متقابل و ادغام اسرائیل و فلسطین در منطقه است.
در این سند همچنین آمده است: با این وجود، کار بر روی توسعه طرح صلح باید آغاز شود و همچنین در مواقعی که یکی از طرفین درگیری آماده تعامل نیست، ادامه یابد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید آماده باشند تا پیامدهایی را که در نظر دارند برای تعامل یا عدم مشارکت با طرح صلح تعیین کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.