تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 46038

بورل: اتحادیه اروپا مخالف آتش بس اوکراین است

بورل: اتحادیه اروپا مخالف آتش بس اوکراین است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به سران کشورهای عضو تاکید کرد تا هرگونه «وسوسه سازش با روسیه» را رد کنند و گفت: این ایده در سال ۲۰۲۲ نادرست بود و هنوز هم نادرست است. ما نباید به آنها اجازه دهیم تا سیاستگذاری ما را

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به سران کشورهای عضو تاکید کرد تا هرگونه «وسوسه سازش با روسیه» را رد کنند و گفت: این ایده در سال ۲۰۲۲ نادرست بود و هنوز هم نادرست است. ما نباید به آنها اجازه دهیم تا سیاستگذاری ما را در قبال اوکراین شکل دهند.
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان بارها خواستار مذاکرات سازش شده و استدلال کرده که نیروهای کی‌یف نمی‌توانند به یک پیروزی نظامی در مقابل نیروهای روسی دست پیدا کنند و اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بیش از خود روس‌ها، به اقتصاد اتحادیه اروپا صدمه زده است.
بورل در سرمقاله‌ای برای مجله L’Obs همچنین مدعی شد که این تحریم‌ها علیه مسکو باعث تضعیف «ماشین جنگ روسیه» شده است  اگرچه در یک سخنرانی که روز دوشنبه داشت اعتراف کرد که این تحریم‌ها به صورت گسترده‌ای شکست خورده و به اهداف مورد نظر نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: به جای جستجو برای سازش، ما باید مسائلی را که از ۲۰۲۲ یاد گرفته‌ایم، به یاد داشته باشیم و تلاش‌هایمان را دو چندان کنیم.
بورل با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید الگوی حمایت از اوکراین را تا زمانی که لازم است به تعهد به انجام هر کاری که برای پیروزی اوکراین لازم است، تغییر دهد، خواستار ارائه موشک‌های دوربرد و سایر سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته از جمله سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین شد.
وی نوشت:‌ اگر یک تغییر شگرف در صنعت دفاعی اروپا اتفاق بیفتد، درخواستهای اوکراین برای تسلیحات و مهمات را می‌توان ترتیب اثر داد.
درحالیکه بورل گفته هزینه‌های دفاعی در سراسر اتحادیه اروپا از ۲۰۱۴، ۴۰ درصد رشد داشته، اما مشخص شده که این افزایش با تشدید در تولید تسلیحات همخوانی ندارد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا مارس گذشته میلادی متعهد شدند تا به تامین مشترک یک میلیون گلوله توپ برای اوکراین تا مارس ۲۰۲۴ بپردازند اما تاکنون فقط یک سوم از این تعداد ارسال شده و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نیز نوامبر ۲۰۲۳ به خبرنگاران گفته بود: هدف یک میلیون گلوله توپ به این زودی‌ها حاصل نمی‌شود.
پالتیکو گزارش کرده بود، مقاطعه کاران دفاعی در سراسر اروپا نگران افزایش تولید بدون قراردادهای جدی از سوی دولت‌ها هستند. بدون چنین قراردادهایی، اگر این تسلیحات در سال‌های آتی بدون متقاضی بمانند، این کارخانجات دفاعی هستند که ضرر می‌کنند.
از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، بورل بارها روسیه را کشوری توصیف کرده که تمایلی به صلح ندارد و حتی در مارس ۲۰۲۲ و همزمان با پیشنهاد صلح اوکراین از سوی مسکو، بورل مدعی شده بود که روسیه نمی‌خواهد وارد مذاکره شود و فقط به دنبال کنترل اراضی اوکراینی است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.