تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 41755

بلومبرگ: آمریکا بی‌سر و صدا تسلیحات زیادی را به اسرائیل می‌فرستد

بلومبرگ: آمریکا بی‌سر و صدا تسلیحات زیادی را به اسرائیل می‌فرستد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این فهرست که شامل کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی است، برچسب «درخواست‌های رهبر ارشد اسرائیل» بر روی آن ثبت شده و تاریخ صدورش به اواخر ماه اکتبر مربوط می‌شود. طبق سندی که توسط بلومبرگ رویت شده، این تسلیحات یا در حال ارسال هستند یا وزارت دفاع ایالات

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این فهرست که شامل کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی است، برچسب «درخواست‌های رهبر ارشد اسرائیل» بر روی آن ثبت شده و تاریخ صدورش به اواخر ماه اکتبر مربوط می‌شود.
طبق سندی که توسط بلومبرگ رویت شده، این تسلیحات یا در حال ارسال هستند یا وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا آن‌ها را از انبارها و ذخایر اروپا و آمریکا به دست رژیم صهیونیستی برسانند. برای مثال، تا اواخر ماه اکتبر، تمام ۳۶ هزار گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری، ۱۸۰۰ مهمات سنگرشکن و دست کم ۳۵۰۰ دستگاه مخصوص دید در شب تحویل داده شده است.
سخنگوی پنتاگون از ارائه جزئیات در این خصوص خودداری کرد، اما خود وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از طریق کانال‌های مختلفی تسلیحات را پیگیری می‌کند تا «مطمئن شود که اسرائیل ابزاری برای دفاع از خود دارد.»
در این بیانیه آمده است: این کمک‌های امنیتی به طور روزانه ادامه خواهند داشت. ایالات متحده به سرعت مهمات هدایت شونده دقیق، بمب‌هایی با قطر کوچک، گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و سایر مهمات را فراهم می‌کند. در کنار این کمک‌ها، رهگیری‌های گنبد آهنین و تجهیزات پشتیبانی پزشکی نیز ارائه می‌شوند.
این اقدام آمریکا انتقادات زیادی را از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و مستقل به همراه داشته است. این سازمان‌ها معتقدند که آمریکا با ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی باعث افزاش درگیری‌ها و بمباران در نوار غزه می‌شود؛ درگیری‌هایی که تاکنون موجب شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی شده است.
بیش از ۳۰ نهاد کمکی و مستقل روز دوشنبه در نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خواستار توقف ارسال گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری شده‌اند.
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی با ورود به بیمارستان الشفا در غزه زیرزمین این بیمارستان را بازرسی کردند. ارتباط بیمارستان الشفاء غزه با جهان خارج قطع شده است و نیروهای اشغالگر در آن مستقر هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.