تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 31449

بسکتبال ایران توان رقابت با اسپانیا و برزیل را ندارد

بسکتبال ایران توان رقابت با اسپانیا و برزیل را ندارد

به گزارش ایسنا، جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از جمعه، ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود.  قرعه کشی مسابقات در مانیل فیلیپین برگزار شد و براساس قرعه کشی انجام شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. ایران در جام جهانی

به گزارش ایسنا، جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از جمعه، ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود.  قرعه کشی مسابقات در مانیل فیلیپین برگزار شد و براساس قرعه کشی انجام شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ نیز با اسپانیا همگروه بود. این دو تیم اصلی‌ترین رقبای ایران در این مسابقات هستند که عناوین مختلفی در قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک دارند.
مهران حاتمی در مورد گروه‌بندی ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ به ایسنا گفت: گروه‌ ما خیلی سخت است. با توجه به نتایجی که در آسیا به دست آورده‌ایم همگروهی با اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج کار ما را در مرحله اول سخت کرده است. بازی با این تیم‌ها فوق‌العاده سخت خواهد بود. اسپانیا تیم بزرگی است و سطح متفاوتی با سطح بسکتبال آسیا دارد. امیدوارم بازیکنان ما مقابل این دو تیم خیلی خوب کار کنند و از طرفی برنده بازی با ساحل عاج باشند.
او با بیان اینکه بسکتبال ما توان رقابت با اسپانیا و برزیل را ندارد، تاکید کرد: سطح باشگاه، تیم، هزینه‌ها و به طور کلی بسکتبال برزیل و اسپانیا جهانی است و بازیکنان طراز اول بسیاری دارند. سطح‌شان از ما خیلی بالاتر است و باید واقع‌بین باشیم.
حاتمی در ادامه افزود: در مرحله دوم مسابقات احتمالا در گروه لتونی و لبنان قرار می‌گیریم. پیش‌بینی من این است که از گروه ما اسپانیا و برزیل و از گروه H کانادا و فرانسه بالا می‌روند. تیم‌های ایران، ساحل عاج، لتونی و لبنان به عنوان تیم‌های سوم و چهارم دو گروه G و H در مرحله دوم به مصاف هم می‌روند. البته ایران دیگر با ساحل عاج بازی نمی‌کند و امتیاز بازی مرحله قبل محاسبه می‌شود.
او به گروه‌بندی دیگر تیم‌های آسیایی اشاره و بیان کرد: در بین تیم‌های آسیایی شانس چین و سپس ژاپن از همه بیشتر است. آنها می‌توانند امتیازات بیشتری را کسب کنند. بین تیم‌های آسیایی هر تیم از نظر تعداد برد و سپس تعداد گل‌های زده عملکرد بهتری داشته باشد به عنوان نماینده آسیا به المپیک می‌رود.
این مربی بسکتبال به انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی اشاره و بیان کرد: سرمربی خارجی می‌تواند کمک کند. البته باید کسی را انتخاب کنند که نسبت به مربیان ایرانی سطح خیلی بالاتری داشته باشد.
حاتمی به لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی تا جام جهانی اشاره و بیان کرد: خیلی از تیم‌ها برای خود بازی تدارکاتی گذاشته‌اند. اگر با تیم‌های بزرگ بازی نکنیم و مسابقه تدارکاتی سخت نداشته باشیم، در مسابقات جهانی جایگاهی نخواهیم داشت. نباید از قافله عقب بمانیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.