تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 39124

برخی پایگاه های اورژانس کشور اجاره ای هستند

برخی پایگاه های اورژانس کشور اجاره ای هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، در مراسم سالروز بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این بوده است که کاری را انجام دهیم که مورد رضایت خداوند باشد. در این دو سال گذشته اقدامات مختلفی انجام شده است. وی با اشاره

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، در مراسم سالروز بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این بوده است که کاری را انجام دهیم که مورد رضایت خداوند باشد. در این دو سال گذشته اقدامات مختلفی انجام شده است.
وی با اشاره به سفرهای استانی، افزود: در این بازدیدها تلاش می‌کردیم که حضورمان مشکلی را از مشکلات کم کند. با همه مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد ۲۹۸ پایگاه راه اندازی شده و برخی از این پایگاه‌ها به صورت استیجاری هستند. همچنین حدود ۸ آشیانه بالگرد راه اندازی شده و برای راه اندازی هر آشیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه لازم است. همچنین حدود ۷۵ پد بالگرد در استان‌های کشور ساخته شده و محل فرود بالگردها است و به مردمی که در شرایط سخت قرار دارند و نیاز به این خدمات دارند، کمک می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: بیش از ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعالیت می‌کند. دو بالگرد و یک بال ثابت نیز در استان تهران فعال هستند.
میعادفر با اشاره به نیروی انسانی اورژانس کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ هزار نیروی انسانی در اورژانس کشور کار می‌کنند و سازمان اورژانس از برخی از وزارتخانه‌ها نیروی بیشتری دارد.
وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته گفت: ۳۲۰۰ پایگاه به صورت تک به تک بازدید و اعتبار بخشی شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی را در یک رنکینگ قرار دادیم و سالانه بر اساس این بازدیدها اعتبار بخشی می‌شوند و گزارش آن به وزارت بهداشت ارائه می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به بیماری کرونا گفت: در دو سال بیماری کرونا بیش از ۸۰۰ دوره آموزشی در این دو سال برگزار کردیم و آموزش‌های سه روزه و یک هفته‌ای به پرسنل ارائه شده است. آموزش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است که در حین کار باید ارائه شود. یکی دیگر از اقدامات که جای آن در سازمان اورژانس خالی بود، تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور بود که اتفاق افتاد. دو نگاه را برای این مجموعه در نظر گرفته ایم اول اینکه از طریق مجمع خیرین زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم و پایگاه‌های اورژانس و تاسیساتی را فعال کنیم. همچنین بتوانیم هم از طریق خیرین یک سری امکانات رفاهی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کنیم و بتوانیم امکانات رفاهی را به همکاران ارائه دهیم.
میعادفر با اشاره به اقدامات اورژانس در ایام اربعین گفت: ما با همکاری معاونت توسعه اقدامات خوبی را برای اربعین برنامه ریزی کنیم. ما در مراسم راهپیمایی اربعین امسال یک نفر فوتی به دلیل گرمازدگی نداشتیم. ایجاد زیرساخت‌ها در نقطه‌های صفر مرزی از دیگر اقدامات ما بود. پیش بینی من این بود که در ۱۰ الی ۱۵ سال آینده با مشکلات گرمازدگی روبرو خواهیم بود و باید زیرساخت‌ها را در این مناطق ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در شلمچه یک ساختمان نیمه کاره سال گذشته داشتیم که برای امسال تکمیل شد. در مهران کانکس و چادر داشتیم در حالی که ۴۵ درصد از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند. در عرض ۸ ماه یک زیرساخت کامل در آنجا ساخته شد و افتتاح شد. در اربعین پرچم وزارت بهداشت با تلاش و کوشش شما نیروهای اورژانس بالاست و شما نیروهای اورژانس پیش قراولان خط مقدم جبهه سلامت هستید. من همیشه گفته ام که ما با ۲۶ هزار نفر به ازای هر هزار و ۲۰۰ نفر ۱ شهید مدافع سلامت داشته ایم و وزارت بهداشت به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک شهید داده است و ما در این زمینه هم جلو هستیم و همکاران ما جان شأن را برای سلامتی مردم فدا کرده اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در این دولت افتخار داشتیم که شورای عالی سلامت را برای اولین بار با محوریت فوریت‌های پزشکی برگزار کنیم و مصوبات خوبی تصویب شد که یکی از آنها بحث سختی کار دوستان بود همه اقدامات آن انجام شده و می‌خواهیم از وزیر عیدی بگیریم و از ایشان می‌خواهیم که سختی شرایط کار ما که ۱۵۰۰ است، به ۳۰۰۰ تغییر کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.