تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 43681

برتری حزب گانتس بر نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات کنست

برتری حزب گانتس بر نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات کنست

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، براساس این نظرسنجی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، بلوک «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ به ۳۷ کرسی دست می‌یابد. در حالی که تعداد کرسی‌های حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به ۱۸ کرسی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، براساس این نظرسنجی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، بلوک «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ به ۳۷ کرسی دست می‌یابد. در حالی که تعداد کرسی‌های حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد. حزب راست صهیونیسم مذهبی که توسط بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رهبری می‌شود، حد نصاب را به دست نخواهد آورد.
به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید، ۱۵ کرسی و شاس به رهبری آریه درعی ۱۱ کرسی و حزب اسرائیل بیتنو به رهبری آویگدور لیبرمن ۹ کرسی به دست می‌آورند.
همچنین حزب قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی هشت کرسی به دست می‌آورد.
بر اساس این نظرسنجی، ائتلاف «جبهه عربی برای تغییر» و همچنین «لیست متحد» و «مرتز» همگی پنج کرسی به دست می‌آورند.
احزاب صهیونیسم مذهبی، تجمع «ملی دموکرات» و «کارگر» حد نصاب را به دست نمی‌آورند.
اگر اکنون انتخابات کنست برگزار می‌شد، احزاب مخالف، از جمله «اردوگاه رسمی» به همراه احزاب عربی، ۷۶ کرسی و در مقابل احزاب ائتلاف کنونی ۴۴ کرسی به دست می‌آوردند.
چه کسی برای نخست‌وزیری مناسب‌تر است؟
در رابطه با این سوال که بین نتانیاهو و گانتس چه کسی برای نخست وزیری مناسب‌تر است، ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که گانتس مناسب‌تر است. در حالی که ۲۷ درصد نتانیاهو را برای این سمت مناسب‌تر دانستند.
۲۲ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پاسخ دادند که هیچ یک از آنها شایسته نخست وزیری نیستند. در حالی که شش درصد پاسخ دادند: «نمی‌دانم.»
این نظرسنجی نشان داد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق نیز عملکرد بهتری نسبت به نتانیاهو داشته‌است. زیرا او به ۳۳ درصد دست یافت درحالی که نتانیاهو به ۲۹ درصد. در حالی که ۳۲ درصد معتقد بودند که هیچ‌کدام از آنها شایسته نخست وزیری نیستند و شش درصد پاسخ دادند: «من نمی‌دانم.»
آیا باید انتخابات کنست زودتر برگزار شود؟
از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا تاریخ برگزاری انتخابات بعدی کنست باید جلو انداخته شود یا خیر و اکثر مردم (۵۷ درصد) معتقدند که تاریخ انتخابات باید جلو بیاید.
در میان رای دهندگان حامی نتانیاهو، ۳۲ درصد معتقدند که انتخابات کنست زودتر برگزار شود.
در میان رای دهندگان مخالف نتانیاهو، ۸۲ درصد معتقدند که انتخابات کنست باید زودتر برگزار شود.
کنترل غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین؟
از پاسخ دهندگان همچنین پرسیده شد که آیا از کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه در روز بعد جنگ حمایت می‌کنند یا خیر. ۱۹ درصد از این موضوع حمایت کردند. در حالی که ۵۴ درصد با آن مخالف بودند و ۲۷ درصد پاسخ دادند: «نمی‌دانم.»
بر اساس این نظرسنجی، در میان کسانی که خود را راست‌گرا معرفی کردند، ۹ درصد از انتقال قدرت در غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کردند، در حالی که ۷۳ درصد مخالف آن هستند.
وقتی از افرادی که خود را از جریان به اصطلاح چپ میانه می‌دانند همین سوال را پرسیدند، ۳۴ درصد از به دست گرفتن قدرت در غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کردند، در حالی که ۲۷ درصد مخالف آن بودند.
این نظرسنجی روی نمونه ۵۰۴ نفری با حداکثر خطای ۴.۴+ انجام شده‌است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.