تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 42308

برآورد نیاز به کود در هر واحد سطح به زودی

برآورد نیاز به کود در هر واحد سطح به زودی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جهانسوز، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور درباره «شبکه تولید و توزیع کود و تأثیر آن در بهره‌وری گندم»، گفت: سال ۸۶ و ۸۷ که دامنه حضور علم کمتر بود با بیشترین رکورد تولید گندم روبه‌رو بودیم. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار مربی در عرصه، جهت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جهانسوز، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور درباره «شبکه تولید و توزیع کود و تأثیر آن در بهره‌وری گندم»، گفت: سال ۸۶ و ۸۷ که دامنه حضور علم کمتر بود با بیشترین رکورد تولید گندم روبه‌رو بودیم. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار مربی در عرصه، جهت ارتقای بهره‌وری فعالیت دارند تا سطح دانش در بخش کشاورزی را بهبود ببخشند.
وی افزود: در وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در سازمان تعاون روستایی چند هزار تشکل روستایی وجود دارد که ثبت شده‌اند، قطعاً آنها را باید وارد عرصه کرد.
وی بیان کرد: این مطلوب نیست که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین اشاره مقام معظم رهبری به مردمی سازی امور، بگوییم همچنان در این حوزه دچار نارسایی هستیم. حرکت دولت‌ها باید به این سو باشد که فضا برای بخش خصوصی سالم و مردمی باز شود نه برای بخش خصوصی ویژه که به تعبیری به آن‌ها خصولتی گفته می‌شود.
جهانسوز گفت: نخستین مسئله‌ای که باید در کشور اتفاق بیفتد دقیق شدن آمار است و سپس تحقق آمایش کشاورزی است. ما هنوز نمی‌دانیم به‌طور دقیق چقدر گندم یا جو تولید کرده‌ایم؟ آیا آماری وجود دارد چند درصد از کشاورزان کشور خرده مالک هستند؟ حرکت و رویکردمان بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزان و بهره‌برداران خرد باشد؛ ضمن اینکه اسباب حرکت برای کشاورزان بزرگ نیز فراهم شود چراکه همگی جزئی از این جورچین هستند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: ما در حال دستیابی به یک فناوری هستیم که تا چند سال آینده در هر واحد زمین با توجه به استعدادهای خاکی آن و عناصر موجود در آن برآورد مقدار کود انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.