تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41228

این دعوا را تمام کنید

این دعوا را تمام کنید

سیدجواد منافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم پرسپولیس برابر صنعت نفت اظهار کرد: قرار نیست پرسپولیس تمام بازی‌های خود را ببرد. با توجه به مشکلاتی که بین کادر فنی دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد شده، شرایط به گونه‌ای است که تمرکز بازیکنان را از نظر روحی و روانی به هم ریخته و

سیدجواد منافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم پرسپولیس برابر صنعت نفت اظهار کرد: قرار نیست پرسپولیس تمام بازی‌های خود را ببرد. با توجه به مشکلاتی که بین کادر فنی دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد شده، شرایط به گونه‌ای است که تمرکز بازیکنان را از نظر روحی و روانی به هم ریخته و سبب شده تا در جریان بازی‌ها آرامش کافی نداشته باشند.
در یک امتیاز از دست رفته پرسپولیس کنکاش نکنید
وی گفت: پرسپولیس هر چقدر آرامش داشته باشد مثل سال‌های قبل راحت تر می‌تواند بازی‌ها را ببرد. اتفاقاتی که طی چند وقت اخیر برای این تیم رخ داد سبب شده از شرایط آرمانی دور شود. البته به اعتقاد من چون در هفته هشتم رقابت‌های لیگ قرار داریم حتی با از دست دادن یک امتیاز اتفاق خاصی برای پرسپولیس رخ نداده، همان طور که برای تمام تیم‌های دنیا این اتفاق رخ می‌دهد. در فوتبال چنین اتفاقاتی طبیعی است و نباید در خصوص یک امتیاز از دست رفته پرسپولیس کنکاش و آن را باید یک اتفاق قلمداد کرد.
این بازیکن سابق پرسپولیس با بیان این که بازیکنان پرسپولیس باید تمرکز خود را در ادامه بازی‌های لیگ بالا ببرند، تصریح کرد: این تیم باید با تمرکز و آرامش بیشتر بازی‌های بعدی خود را در لیگ ادامه دهد، چنین اتفاقی برای استقلال و سپاهان نیز رخ داده و در لیگ امتیاز از دست دادند اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که پرسپولیس دوباره به آرامش قبلی خود بازگردد و سرمربیان دو تیم که طرفداران زیادی دارند آرامش خود را حفظ کنند.
نباید تمرکز یحیی بهم بریزد
وی ادامه داد: سرمربی تیم مهم‌ترین ارکان اصلی یک باشگاه است زمانی که آرامش کادر فنی بهم بریزد بازیکنان نیز از نظر روحی و روانی انگیزه کافی برای بازی ندارند. تمرکز یحیی نباید بهم بخورد. زمانی که تمرکزش بهم بریزد آرامش تیم نیز از بین می‌رود و سبب می‌شود تا تیم آرامش سال‌های قبل را نداشته باشد. چند سال پیش نیز مسائلی که برای استقلال پیش آمد سبب شد تا بازیکنان آرامش خود را از دست بدهند. به هر صورت آرامش کادر فنی سبب موفقیت تیم در ادامه رقابت‌های لیگ می‌شود.
منافی گفت: پرسپولیس ۲ امتیاز برابر ملوان از دست داد و ۲ امتیاز نیز مقابل صنعت نفت که قطعا از دست دادن امتیازات در ادامه لیگ سبب می‌شود تا تیم از کورس قهرمانی عقب بیفتد. به هر صورت چنین اتفاقاتی برای تمام تیم‌های دنیا طبیعی است و تا پایان لیگ زمان زیادی مانده تا امتیاز از دست رفته را پرسپولیس جبران کند.
از دست دادن امتیاز در آزادی خوب نبود
وی یکی از عوامل ناکامی پرسپولیس برابر صنعت نفت را نداشتن آرامش و تمرکز کافی بازیکنان عنوان کرد و افزود: طی چند هفته اخیر مسائل پیش آمده سبب شده تا بازیکنان آرامش کافی را برای بازی در لیگ را نداشته باشند و همین امر سبب شده تا کادر فنی و بازیکنان تا حدودی از شرایط آرمانی دور شوند. البته امتیاز از دست دادن پرسپولیس در حضور هواداران بی‌شمار آن هم در ورزشگاه آزادی خیلی جالب نبود، امیدوارم در ادامه لیگ با تمرکز و آرامش بیشتری بازی کنند.
این پیشکسوت پرسپولیس در خصوص نقطه ضعف پرسپولیس گفت: زمانی که تیم امتیاز نمی‌گیرد همه دنبال نقطه ضعف هستند در چند هفته اخیر قبل از این که ۲ مساوی بگیرد ۴ تا برد داشتیم. البته پای شهاب زاهدی نیز به گلزنی باز شد. در حالی که پیش از این همه انتقاد می کردند که پرسپولیس در خط حمله از بازیکنی که تمام کننده باشد برخوردار نیست. اکنون زاهدی با اعتمادی که سرمربی به این بازیکن کرده گل‌های خوبی را به ثمر رسانده و شرایط خوبی دارد. تنها مشکل پرسپولیس نداشتن آرامش است که اگر دوباره به تیم برگردد شرایط ایده‌ال و خوبی برای ادامه بازی‌های لیگ خواهد داشت.
چیین رفتارهایی شایسته هیچکس نیست
منافی همچنین در خصوص درگیری بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولس و این که حق را به کدام یک از طرفین می‌دهید؟ خاطرنشان کرد: چون هر دو سرمربیان تیم‌های بزرگی هستند و بازیکنان ملی پوش بودند باید حرمت‌ها حفظ شود، خیلی جالب نیست که مربیان این دو تیم که آینده‌دار کشور هستند این گونه برخورد کنند. چنین رفتارهایی را هیچ کسی نمی پسندد. پرسپولیس هواداران زیادی دارد و چنین رفتارهایی شایسته چنین تیمی نیست.

وی گفت: نمی توان حق را به یک تیم داد چون یحیی از تیم خود طرفداری می‌کند و نکونام نیز از تیم خود که خیلی جالب نیست. باید این گونه درگیری‌ها تمام شود و ادامه دار نباشد، چون این دو تیم دوباره مقابل هم قرار می‌گیرند که در این صورت چنین رفتارهایی مناسب این دو تیم بزرگ و پرطرفدار نیست.
این پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: نبود تمرکز سبب شد تا پرسپولیس دو بازی اخیر خود را با نتیجه مساوی به پایان برساند، درگیری بین کادر فنی و مصاحبه بازیکنان هر دو تیم و پیشکسوتان سبب شد تا بازیکنان تمرکز کافی برای بازی در لیگ نداشته باشند. نبود تمرکز و آرامش سبب شده تا در دو هفته اخیر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد.
منافی در پایان در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس در بازی بعدی خود باید در تاجیکستان برابر استقلال بازی کند، فکر می‌کنید برنده دیدار باشد یا خیر؟ افزود: بازی رفت را پرسپولیس برد و پیروزی دور از دسترس نیست. اگر مشکل خاصی پیش نیاید و بازیکنان اگر از حاشیه دور و شرایط آزمانی داشته باشند و با آرامش بازی کنند برد این دیدار دور از دسترس نخواهد بود. نبود آرامش سبب شد تا ۴ امتیاز در لیگ از دست بدهیم. با بازیکنان باتجربه‌ و خوبی که داریم به این نتیجه رسیده‌اند که مصاحبه انجام ندهند و تمرکز خود را برای بازی‌های آسیایی، لیگ و جام حذفی معطوف کنند. با یک برد برابر تاجیکستان آرامش دوباره به تیم پرسپولیس بازخواهد گشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.