تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 10407

اکران فیلم‌تئاتر «مهمان‌ ناخوانده» همزمان با شب یلدا

اکران فیلم‌تئاتر «مهمان‌ ناخوانده» همزمان با شب یلدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌تئاتر عروسکی «مهمان‌ ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی به مناسبت شب یلدا به مدت ۲ روز در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان اکران می‌شود. این نمایش برداشتی آزاد از کتاب «مهمان‌های

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌تئاتر عروسکی «مهمان‌ ناخوانده» به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی به مناسبت شب یلدا به مدت ۲ روز در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان اکران می‌شود.

این نمایش برداشتی آزاد از کتاب «مهمان‌های ناخوانده» نوشته فریده فرجام است که در سال ۱۳۴۵ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و بارها تجدید چاپ شده است.

فیلم‌تئاتر «مهمان ناخوانده» به مناسبت شب بلند یلدا در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ۱۴۰۰ اکران رایگان می‌شود و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی cinema.kpf.ir این فیلم تئاتر را به همراه دوستان و خانواده خود تماشا کنند.

این نمایش در باره مهمان‌های خانه مادربزرگ است که در یکی از شب‌ها، روباه به جمع مهمانان ناخوانده اضافه می‌شود و علی‌رغم قولی که داده، خروس را می‌دزدد و …

نمایش «مهمان‌ ناخوانده» در سال ۱۳۶۴ به شیوه عروسکی ماه‌ها در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه بود.

هنرمندانی همچون جعفر والی، کامبیز صمیمی‌مفخم، مرضیه برومند، مسعود کرامتی، مریم سعادت، عادل بزدوده، شاپور پورامینی، فریبا جدیکار و آزاده پورمختار در این نمایش ایفای نقش کردند.

همچنین طراحی صحنه و ساخت دکور این نمایش با هنرمندی زنده‌یاد کامبیز صمیمی‌مفخم و طراحی و ساخت عروسک‌ها از سوی زنده‌یاد نصرت‌الله کریمی، عادل بزدوده و رحیم دوستی از هنرمندان حوزه تئاتر و سینما اجرا شد. بهروز غریب‌پور نیز مدیر تولید و حسن دادشکر دستیار تولید این نمایش بودند.

نصرت‌الله کریمی به دلیل استقبال مخاطبان، این نمایش را با تهیه‌ کنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری به فیلم نمایش تبدیل کرد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.