تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 38400

ایران تحولات قفقاز را رصد می‌کند

ایران تحولات قفقاز را رصد می‌کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز گذشته خود به بررسی آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخت؛ در این نشست امیر احدی، معاون همکاری‌های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح با ارائه گزارشی از ارتباطات متعدد مقامات

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز گذشته خود به بررسی آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخت؛ در این نشست امیر احدی، معاون همکاری‌های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح با ارائه گزارشی از ارتباطات متعدد مقامات دفاعی کشورمان با همتایان آذری و ارمنی، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت تحولات در محیط امنیتی قفقاز را رصد می کند و با فعال کردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را پیگیری می کند.
وی ادامه داد: همچنین آقای دمیرچی لو دستیار وزیر امور خارجه در امور منطقه اوراسیا، روابط دوجانبه کشورمان با ارمنستان و آذربایجان را تشریح کرد و بیان داشت کهما بین کلیت روابط ایران – آذربایجان و حادثه ای که برای سفارت این کشور در تهران رخ داد تفاوت قائلیم. در پی ان حادثه، هیات‌های بین دو کشور رد و بدل شد و نهایتا هم برای عامل آن اقدام کیفرخواست قضایی صادر شد.
به گفته عمویی، نمایندگان حاضر در این جلسه با ارائه نظرات خود درباره تحولات قفقاز تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی مرزهای بین المللی و ژئوپلتیک این منطقه قابل تغییر نیست و  پذیرفتنی نیست.
* تشریح نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: در ادامه جلسه کمیسیون آقای کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی به تشریح نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین و گزارش فصلی آژانس از برنامه هسته ای کشورمان پرداخت. در این نشست طرفهای اروپایی در تصویب یک قطعنامه علیه کشورمان ناکام بودند ولی با صدور یک بیانیه سیاسی به فضای کاری بین ایران و آژانس آسیب زدند که ایران هم پاسخ متقابل داد.
عمویی در پایان گغت که در این جلسه لایحه موافقتنامه مقر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تصویب رسید و گزارش برای ادامه روند رسیدگی به صحن ارجاع شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.