تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
کد خبر : 37253

اکوواس: قصدی برای تهاجم به نیجر نداریم اما همه گزینه‌ها روی میز است

اکوواس: قصدی برای تهاجم به نیجر نداریم اما همه گزینه‌ها روی میز است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رئیس اکوواس گفت: اکوواس هیچ قصدی برای حمله به نیجر ندارد و می‌خواهد تمام تلاش خود را برای احیای نظام مبتنی‌ بر قانون اساسی انجام دهد. وی ادامه داد: ما اقدامات سران شورای نظامی نیجر و تلاش‌شان برای تشکیل دولت را محکوم می‌کنیم. رئیس اکوواس با تاکید

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رئیس اکوواس گفت: اکوواس هیچ قصدی برای حمله به نیجر ندارد و می‌خواهد تمام تلاش خود را برای احیای نظام مبتنی‌ بر قانون اساسی انجام دهد.
وی ادامه داد: ما اقدامات سران شورای نظامی نیجر و تلاش‌شان برای تشکیل دولت را محکوم می‌کنیم.
رئیس اکوواس با تاکید بر این‌که گزینه نظامی همچنان بر روی میز است، گفت: نظامیان نیجر باید فورا به پایگاه‌های خود بازگردند و به وظایف خود مطابق با قانون اساسی عمل کنند.
وی تصریح کرد: اکوواس طرح سه‌ساله ارائه شده توسط شورای نظامی نیجر را نمی‌پذیرد و به زودی در خصوص گام‌های بعدی خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.
روز شنبه خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هیأتی از اکوواس وارد نیامی، پایتخت نیجر شد و در دیدار با حاکمان جدید نیجر، آزادی بازوم را در اولویت خواسته‌های خود قرار داد.
یکی از مقام‌های مطلع پس از نشست روز شنبه بین دولت انتقالی نیجر و هیاتی از سوی اکوواس که برای اولین بار صورت گرفت، گفت: این گفت‌وگوی دوساعته با هدف یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران نیجر برگزار شد اما مثمرثمر نبود.
همزمان با قوت‌گرفتن مداخله نظامی اکوواس در نیجر، روز جمعه بورکینافاسو و مالی جنگنده‌های خود را برای دفاع از نیجر در مقابل هرگونه حمله نظامی، در این کشور مستقر کردند.
همچنین روز سه‌شنبه اتحادیه آفریقا نیجر را از تمامی برنامه‌های خود حذف کرد و خواستار آزادی بازوم شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.