تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر : 36969

اوکراین سه گزینه خطرناک دارد

اوکراین سه گزینه خطرناک دارد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، “پل رونژایمر” معاون سردبیر بیلد آلمان در تحلیل خود نوشته است: اگر تلاش‌های کنونی کی‌یف شکست بخورد، نیروهای روسی ممکن است حملات خود را تشدید کرده و اراضی بیشتری را تحت کنترل خود درآورند. در این مقاله آمده است: اوکراین می‌تواند به تلاش خود برای شکستن دفاع

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، “پل رونژایمر” معاون سردبیر بیلد آلمان در تحلیل خود نوشته است: اگر تلاش‌های کنونی کی‌یف شکست بخورد، نیروهای روسی ممکن است حملات خود را تشدید کرده و اراضی بیشتری را تحت کنترل خود درآورند.
در این مقاله آمده است: اوکراین می‌تواند به تلاش خود برای شکستن دفاع روسیه حتی با توجه به اینکه دستاوردی قابل توجه تاکنون کسب نکرده، ادامه دهد.
تاکنون دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراینی خوشبین بوده و مصمم به ادامه کارزار خود است. گزارش شده اگر این ضد حمله در دستیابی به دستاوردهایی قابل ملاحظه و چشمگیر تا پایان سال جاری میلادی شکست بخورد و به نتیجه‌ای نرسد، کی‌یف یک ضد حمله دیگر را در بهار سال آتی میلادی انجام خواهد داد.
نویسنده این مقاله مدعی است که مقام‌ها در کی‌یف به شدت بابت انتقادها از تاکتیک‌های این ضد حمله در میان کشورهای غربی خسته و ناامید شده‌اند.
معاون سردبیر نشریه بیلد همچنین پیش‌بینی می‌کند: یک مسیر دیگر پیش روی اوکراین ادامه ضد حمله و همزمان حضور در مذاکرات صلح با روسیه است. چنین تغییر موضعی از سوی زلنسکی برای مردم اوکراین سخت خواهد بود.
این در حالی است که زلنسکی اکتبر سال گذشته میلادی حکمی را امضا کرده که مذاکرات با طرف روسی یعنی ولادیمیر پوتین را ممنوع کرده است و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از مردم اوکراین نیز مخالف گفت‌وگو با روسیه هستند.
در بدترین سناریوی مطرح شده از سوی معاون سردبیر نشریه بیلد، مساله توقف حمله، انتصاب فردی از دولت روسیه و به صورت بالقوه تحت کنترل درآمدن بخش‌هایی از خارکیف توسط مسکو بیان شده است. البته چنین چیزی محتمل نیست چون روسیه در تلاش برای احیای ضررهای خود است.
اوایل ژوئن سال جاری میلادی، ارتش اوکراین ضد حمله‌ای را علیه نیروهای روسی و با هدف بازپس گیری اراضی خود تحت کنترل روسیه در شرق و جنوب شرق آغاز کرده است. اما با وجود حمایت‌های گسترده از سوی غرب، نیروهای اوکراینی به دستاوردهای چندانی نرسیده‌اند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این علمیات باعث کشته شدن ۴۳ هزار اوکراینی و از بین رفتن ۵۰۰۰ قطعه سلاح و مهمات شده است.
مقام‌های ارشد کی‌یف و برخی از کشورهای غربی اذعان کرده‌اند که این فشارها نتوانسته انتظارات اولیه را برآورده کند و آهسته‌تر از پیش‌بینی‌هاست.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.