تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 37415

اورسجی: نگران صعود تیم ملی مردان کبدی به فینال بازی‌های آسیایی نیستیم

اورسجی: نگران صعود تیم ملی مردان کبدی به فینال بازی‌های آسیایی نیستیم

به گزارش ایسنا، عباس اورسجی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: کبدی چندین دوره در بازی های آسیایی حضور داشته که اولین دوره در دوحه به مقام چهارم، گوانگجو مقام سوم اینچئون نایب قهرمان در بخش مردان و زنان و شاهکار

به گزارش ایسنا، عباس اورسجی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: کبدی چندین دوره در بازی های آسیایی حضور داشته که اولین دوره در دوحه به مقام چهارم، گوانگجو مقام سوم اینچئون نایب قهرمان در بخش مردان و زنان و شاهکار در جاکارتا رقم خورد که به سلطه هندی ها در بخش مردان و زنان پایان دادیم.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی در فدراسیون بیشتر از همه رشته های ورزشی اردوی آماده سازی داشته ایم و ۱۵ بازیکن در بخش مردان و ۱۵ بازیکن در بخش زنان در اردوی تیم ملی هستند و در نهایت در هر بخش ۱۲ نفر به بازی های آسیایی اعزام می شوند.
رییس فدراسیون کبدی با بیان اینکه ترکیب بازی های آسیایی هانگژو مکمل هر دو بخش جوانان و بزرگسالان است، عنوان کرد: با تمام قدرت به بازی های آسیایی می رویم.
اورسجی با تاکید بر اینکه تعدد بازیکن در هندوستان یکی از چالش های اصلی ما در رشته کبدی است، گفت: آن ها ابر قدرت رشته کبدی در دنیا هستند و رقیب سخت و جدی ما به دلیل جامعه بالای آماری و تعدد بالای مسابقات به شمار می روند.
وی ادامه داد: نگران رفتن به فینال بازی های آسیایی در بخش مردان نیستم اما در بخش بانوان تیم ها به هم نزدیک هستند. در بخش زنان کشورهای سریلانکا، بنگلادش، چین تایپه و کره جنوبی رقبای سختی هستند و هر بازی برای ما حکم یک فینال است و اگر به فینال برویم کار سختی در بازی نهایی نخواهیم داشت.
رییس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه پاکستان یکی از قدرت های کبدی است اما امروز در رقابت با آن‌ها نگران نیستیم، گفت: این اتفاق ناشی از ضعیف شدن آن ها نیست  بلکه حاکی از افزایش قدرت ایران در رشته کبدی است.
اورسجی افزود: دومین بار است که در بازی های آسیایی جاکارتا و هانگژو با هندی ها اردوی مشترک برگزار می کنیم و قبل از آن چنین اتفاقی رخ نداده بود.
وی با بیان اینکه تیم های خوبی داریم و به کسب مدال طلا امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: شاید اشتباهات فردی نتایج را تغییر دهد و فاصله امتیازها و قدرت فنی یک کشور عامل کسب مدال نباشد. در سال های گذشته با اختلاف به هندی ها می باختیم اما به مرور زمان خود را به هندی ها نزدیک کردیم و در نهایت در بازی های آسیایی جاکارتا توانستیم آن ها را پشت سر بگذاریم.
رییس فدراسیون کبدی در پایان بیان کرد: کشوری که در بخش مردان و زنان به مقام قهرمانی می رسد قطعا یک یا دو امتیاز اختلاف با تیم دیگر خواهد داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.