تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 13743

انیماتورهای کره جنوبی در تلاش برای افزایش موفقیت‌های جهانی

انیماتورهای کره جنوبی در تلاش برای افزایش موفقیت‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، محتوای فیلم‌ها و برنامه‌های فرهنگی کره جنوبی که در سراسر جهان شناخته شده‌اند با حرف اختصاری «ک» مانند ک‌پاپ معرف موسیقی کره و ک-پروداکشنز معرف تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مانند «انگل»، «بازی مرکب» و «هل‌باند» هستند. این محصولات هم جایزه‌های مختلف را برده‌اند و هم در

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، محتوای فیلم‌ها و برنامه‌های فرهنگی کره جنوبی که در سراسر جهان شناخته شده‌اند با حرف اختصاری «ک» مانند ک‌پاپ معرف موسیقی کره و ک-پروداکشنز معرف تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مانند «انگل»، «بازی مرکب» و «هل‌باند» هستند. این محصولات هم جایزه‌های مختلف را برده‌اند و هم در سرویس‌های استریمینگ معمولاً در اوج جای داشته‌اند.

این موفقیت به آنجا رسیده که این موج کره‌ای را در این کشور با عنوان «هالیو» می‌خوانند تا نشان دهند نه یک پدیده موقت و صرفاً منطقه‌ای که یک تب جهانی است.

تولید محصولات سرگرمی برای کودکان نیز یکی از دیگر تمرکزهای سازندگان در کره جنوبی است که خانواده‌ها را هدف گرفته و جدیدترین این تلاش‌ها یک مجموعه انیمیشن جدید با عنوان «سوپر دینو» یا «ابراژدها» است که از سوی شرکت سرگرمی برای کودکان «اس‌ای‌ام‌جی» با قدمتی ۲۲ ساله به بازار آمده است. این شرکت به دلیل تولید محصولات انیمیشن با کیفیت کامپیوتری در جهان شناخته شده است. محصولات این کمپانی با ۳۵ میلیارد بازدید تنها در چین، در بازار آسیا محبوب هستند.

اما آنچه «سوپر دینو» را خاص می‌کند این است که به طور خاص برای ورود به بازارهای اروپا و آمریکا ساخته شده است و از حدود ۴ سال پیش این پروژه به اسپانیا معرفی شد و پس از آن کشورهای مختلف یک به یک در مراحل تولید آن- از برنامه‌ریزی و طراحی گرفته تا داستان‌سرایی و ساخت اسباب‌بازی‌هایی بر مبنای شخصیت‌های آن برای کودکان سراسر جهان – قرار گرفتند و با آنها همکاری کردند. از جمله این همکاری‌ها یکی هم حضور اریک اسکات شاو نویسنده برنده جایزه امی بود که به عنوان ناظر بر روند نوشته شدن داستان این انیمه نظارت داشت تا به نحوی نوشته شود که برای مخاطبان سراسر جهان جذابیت داشته باشد.

این مجموعه ۲۵ قسمتی درباره یک تیم نجات متشکل از ۵ دایناسور است که یک قهرمان نابغه مدیریت آنها را برعهده دارد و نشان می‌دهد وقتی دوستان با هم همکاری داشته باشند می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند.

اولین نمایش این انیمه قرار است حدود ۲ ماه دیگر در کره انجام شود و پس از آن چین، اروپا و آمریکای شمالی و آمریکای لاتین قادر به مشاهده این سریال خواند بود. گفته شده برای تولید اساب بازی‌هایی بر مبنای شخصت‌های این انیمیشن کودکانه این قابلیت پیش‌بینی شده که تا سال‌های متمادی خطوط تولید این اسباب بازی‌ها فعال باشد.

گرچه انیمیشن کره جنوبی از زمانی که جنک کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ به پایان رسید وجود داشته ولی فناوری تولید کامپیوتری (CGI) در دهه ۲۰۰۰ موجب شناخته شدن بیشتر انیمیشن این کشور در سراسر جهان و به دلیل رنگ‌های زنده و طراحی با کیفیت به بازیگر اصلی صنعت سرگرمی برای کودکان بدل شد. رقابت شدید این بازار در مقایسه با کشورهای همسایه یعنی چین و ژاپن کوچک به نظر می‌رسد اما به رشد این صنعت انجامیده و هم‌زمان با تولید انیمیشن و اسباب بازی در چرخه رقابت جایی قابل توجه را از آن خود ساخته است.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.