تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 26770

مشکل استقلال در خلق موقعیت و کارهای ترکیبی/ حضور در داربی با ذهنیت پیروزی

مشکل استقلال در خلق موقعیت و کارهای ترکیبی/ حضور در داربی با ذهنیت پیروزی

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط آبی‌های پایتخت پیش از داربی ۹۹ پایتخت اظهار کرد: بهترین تمرینات و بهترین شرایط روحی روانی، برای بازی‌ها تعیین کننده است اما هیچ کارشناسی قبل از داربی پایتخت نتوانسته پیش‌بینی کند که در داربی چه اتفاقی رقم می‌خورد. گاهی اوقات شرایط دو تیم

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط آبی‌های پایتخت پیش از داربی ۹۹ پایتخت اظهار کرد: بهترین تمرینات و بهترین شرایط روحی روانی، برای بازی‌ها تعیین کننده است اما هیچ کارشناسی قبل از داربی پایتخت نتوانسته پیش‌بینی کند که در داربی چه اتفاقی رقم می‌خورد. گاهی اوقات شرایط دو تیم کاملا متفاوت بوده است اما نتایج متفاوتی رقم خورده است. با وجود این مسائل، وظیفه اصلی و مهم باشگاه استقلال، تامین بهترین شرایط برای بازیکنان و کادر فنی است. در بازی‌های اول، تیم با ۳ دفاع بازی کرد که آسیب خورد اما در ادامه با سیستم ۴ دفاعه بازگشت. هر چه استقلال جلوتر رفت، شرایط فنی و روحی و روانی‌اش بهتر شد.
او با انتقاد از روند خلق موقعیت آبی‌های پایتخت در بازی‌های انجام شده، خاطرنشان کرد: استقلال با وجود اینکه قهرمان سوپرجام هم شد، یک مشکل اساسی دارد. این تیم به میزانی که صاحب توپ است، خلق موقعیت نمی‌کند و در خلق موقعیت هم گلزنی نمی‌کند. اگر ذوب‌آهن مهدی تارتار کم گل می‌زند، به خاطر این است که در زمین خودی  جمع می‌شود و برای ضد حمله تلاش می‌کند اما این مساله برای استقلالی که فوتبال مالکانه دارد، توجیهی ندارد. استقلال در روند گلزنی مشکل دارد و اگر این تیم بخواهد روند بهتری داشته باشد، باید گلزنی کند.
این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال  با اشاره به اینکه شاگردان ساپینتو باید روی کارهای ترکیبی بیشتر کار کنند، گفت: تیم استقلال باید بیشتر روی کارهای ترکیبی و خلق موقعیت کار کند. یکی از کسانی که از جمع تیم کنار رفت و برای من تعجب‌آور بود، نبودن ارسلان مطهری بود اما من معتقد بودم این بازیکن باید در استقلال بماند. چون پرسینگ خوبی دارد و در ۱۸ قدم پرش‌های خوب و ضربه‌های خوبی دارد و یک مهاجم با استانداردهای نوین فوتبال است. همانطور که ساپینتو روی سیستم ۳ دفاعه اشتباه کرد، باید روی کارهای ترکیبی و خلق موقعیت هم کارهای لازم را انجام دهد تا این مشکل هم برطرف شود.
لطیفی درباره شرایط سرخ‌پوشان پایتخت نیز اظهار کرد: پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب این فصل است. شرایط پرسپولیس با گل‌محمدی در این فصل سینوسی بوده است اما این تیم به مرور زمان بهتر شد. به نظر من مثلث قهرمانی بین تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان است. نتیجه تساوی در داربی بیشتر به نفع سپاهان خواهد بود.
او در پایان گفت: امیدوارم هر تیمی که شایسته است، پیروز داربی باشد. هواداران هر دو تیم راضی هستند تیم‌شان ببازد اما شاهد یک بازی خوبی از سوی دو تیم باشند. وقتی دو تیم در داربی به فکر نباختن هستند، بازی خسته‌کننده‌ای ارائه می‌دهند و امیدوارم این اتفاق نیفتد و بازیکنان با ذهنیت برد وارد زمین مسابقه شوند. بازی‌های حساس‌تری از داربی در مسابقات فوتبال اروپا وجود دارد و نتایج سنگینی هم رقم خورده است و امیدوارم شاهد یک داربی خوب و باکیفیت باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.