تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 33124

انتقاد پاکدامن از بودجه شمشیربازی: ظلم است

انتقاد پاکدامن از بودجه شمشیربازی: ظلم است

علی پاکدامن در گفت و گو با ایسنا درباره ی شرایط خود برای حضور در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ چین بیان کرد: در آماده‌ترین شرایط ممکن هستم. از گرندپری کره جنوبی اتفاقات خوبی برایم افتاد و توانستم حریفان مستقیمی که قبلا به آنها باخته بودم را شکست دهم. در انفرادی جام جهانی مادرید هم

علی پاکدامن در گفت و گو با ایسنا درباره ی شرایط خود برای حضور در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ چین بیان کرد: در آماده‌ترین شرایط ممکن هستم. از گرندپری کره جنوبی اتفاقات خوبی برایم افتاد و توانستم حریفان مستقیمی که قبلا به آنها باخته بودم را شکست دهم. در انفرادی جام جهانی مادرید هم خیلی خوب بازی کردم و فقط دستم از مدال کوتاه ماند و با اختلاف یک ضربه شکست خوردم. در بخش تیمی هم نسبتا از خودم راضی بودم. چون خستگی بازی های انفرادی را با خودم داشتم.
او ادامه داد: در مسابقات انفرادی جام جهانی مادرید تا عصر آن روز بازی داشتم و تا برگردیم هتل و شام بخورم، ساعت حدود ۱۱ شب شد. از این رو روز بعد که مسابقه تیمی بود، خستگی مسابقات انفرادی و هیجاناتش با من بود از این رو نتوانستم خیلی خوب  تمرکز لازم را داشته باشم. اما در مجموع از خودم و تمریناتی که داشتم راضی هستم. اگر اتفاق خاصی نیفتند فکر می کنم بتوانم در انفرادی و تیمی قهرمانی آسیا نتایج خوبی بگیرم.
*با شکست ژاپن میخ‌مان را در آسیا محکم می‌کوبیم
پاکدامن در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان این وجود دارد  در قهرمانی آسیا دیگر بتوانند تیم ژاپن را شکست دهند؟ تصریح کرد: همه ما در دهه سوم زندگی خود هستیم و این طور نیست که در مسابقات آزمون و خطا کنیم. خود من در قهرمانی آسیا می‌خواهم تمام حریفان اصلی‌ام را شکست دهم و از نظر روحی و روانی به آرامش برسم. تیم ژاپن بخشی از هدف من است. همه ما این هدف را داریم، مقابل تیم ژاپن که سه دفعه ما را شکست داده است، پیروز شویم و میخ‌مان را در آسیا محکم بکوبیم.
*کم بودن بودجه شمشیربازی ظلم است
کاپیتان تیم ملی سابر ایران با اشاره به بودجه شمشیربازی تصریح کرد: یک چیزی را رک بگویم. نمی‌توانم هضم کنم که بودجه شمشیربازی با دومدال بازی های آسیایی، سهمیه المپیک در کمیته ملی المپیک چهار و نیم میلیارد تومان باشد. این واقعا ظلم است.  ما نه سالن اختصاصی داریم نه لیگ پویا. آقای سجادی، پولادگر یا مناف هاشمی یک بار نیامدند اند به قوی تر شدن لیگ ما کمک کنند. نیما زاهدی و نیما آقایی در لیگ تیم ندارند و این خیلی زشت است. آنها هم خانواده دارند. من اگر خودم را جای پدر نیما آقایی بگذارم، می‌گویم این همه سال برای چه چیزی به شمشیربازی می‌روی. حالا او دوست دارد و در شمشیربازی مانده است و در آینده خیلی بیشتر از او خواهید شنید. ما مشکلی برای تمرین و مربی نداریم، فقط حمایت های مالی بیشتر شود تا در فشار نباشیم. توقع ما پایین است و چیز زیادی نمی‌خواهیم. ما بیشتر دنبال این هستیم که نتیجه بگیریم تا خود من وقتی به عقب برمی‌گردم و نگاه می کنم مثل المپیک حسرت نخورم.
*اگر در یکی، دو مسابقه نتیجه نگرفتیم به خاطر این است که تیم ما سالم است
او در مورد اینکه به نظر می رسد با گرفتن مدال برنز جام جهانی مادرید فشار روانی روی تیم سابر کمتر شده است، گفت: کلا ورزش حرفه ای با فشار است. تنش، استرس، حرف و حدیث همیشه است. وقتی  مدال می‌گیریم مورد تشویق همه قرار می‌گیریم، وقت هم نتیجه نگیریم از ما انتقاد می‌شود. برخی‌ها از پیروزی های ما خوشحال می شوند و برخی دیگر نه. در همه جای دنیا این شرایط است مهم این است که با این شرایط کنار بیاییم. من همیشه گفته ام تیم ما می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. اگر در یکی، دو مسابقه نتیجه نگرفتیم به خاطر این است که تیم ما سالم است. الان هیچ تیمی را نمی‌بینم که در جام جهانی همیشه اول باشد. یک مجارستان قهرمان می شود و یک بار کره و فرانسه. این یعنی رقابت سالم است. ما ایتالیا را شکست دادیم و الان ایتالیا بگوید تیمش در افت است؟ نه این طور نیست. خوشحالم در جام جهانی مادرید این مدال را گرفتیم تا نشان دهیم از مسیر خودمان خارج نشدیم. برخی مواقع که نمی‌شود نتیجه لازم را گرفت، دلیلش این نیست که مسیر را اشتباه می رویم.
*برخی‌ها دوست‌ دارند به آدم فشار بیاورند
پاکدامن در مورد اینکه بعد از المپیک توکیو احساس می شد تحت فشار روانی زیادی است و همه انتظار بهترین نتیجه را از او دارند، تاکید کرد: اینکه بگویم توجه نمی کردم، دروغ است ولی واقعا با آن کنار آمده‌ام. این قضیه من را خوشحال می‌کند تا شاید فراموش نکنم برای چه چیزی تلاش می‌کنم. اگر از من توقع دارند، یعنی یک چیزی در من دیده اند و سعی کنم به آن برسم و شرمنده خودم و کسانی که من را دوست دارند، نشوم. در این میان برخی‌ها دوست‌ دارند به آدم فشار بیاورند. زمانی که شکست می خوری تماس می‌گیرند چرا باختی تو که دیگر نباید می باختی. اما خبر ندارد حریفم هم دارد تلاش می‌کند و تمرین می کند با این حال باز هم می‌گویم درست است و من نباید می‌باختم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.