تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 41730

انتخابات فدراسیون‌های با سرپرست هرچه زودتر برگزار می‌شود/ واکنش وزیر به انتصاب اسبقیان

انتخابات فدراسیون‌های با سرپرست هرچه زودتر برگزار می‌شود/ واکنش وزیر به انتصاب اسبقیان

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی، اظهار کرد: هدف حمایت از این رشته ورزشی است و باید بدانیم این رشته ورزشی درآمدزا نیست و کار خیریه انجام می‌دهند. وی ادامه داد: اولین کاری که انجام دادیم با وزیر نیرو صحبت کردیم که هزینه آب و

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی، اظهار کرد: هدف حمایت از این رشته ورزشی است و باید بدانیم این رشته ورزشی درآمدزا نیست و کار خیریه انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: اولین کاری که انجام دادیم با وزیر نیرو صحبت کردیم که هزینه آب و برق ۱۰۰۰ زورخانه در کشور رایگان شود که این اتفاق رخ داد و ابلاغ شد، برای حمایت بیشتر نیز در مورد گاز زورخانه‌ها اقدام و با وزیر نفت صحبت کرده‌ایم و قرار است مکاتبات انجام و بحث گاز مشترک حل شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتقاد داریم باید بودجه‌ای را برای مرمت زورخانه‌ها به ویژه زورخانه‌های قدیمی اختصاص دهیم، عنوان کرد: باید زورخانه‌ها به‌روز شوند و این رشته‌ ورزشی در کشور باید تقویت شود چراکه علاقمندان زیادی دارند و به دنبال آن هستیم مرام و اخلاق پهلوانی تعمیم یابد. در زورخانه‌ها ۹۵۰ سال و در کشتی‌ پهلوانی ۲۵۰۰ سال سابقه داریم و این ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم و به عنوان متولی ورزش کشور از این رشته ورزشی حمایت خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان در مورد حمایت از مردم مظلوم غزه و اخراج رژیم صهیونیستی از رویدادهای ورزشی بین‌المللی، گفت: قطعا این برنامه را داریم و جامعه ورزش در جریان‌های مختلف انقلاب همواره با مردم در موضوع حمایت از مردم غزه همگام بوده است و حدود ۲۰ روز قبل با وزرای ورزش ۵۴ کشور مربوط به شورای همکاری‌های کشورهای اسلامی مکاتبه کردم و از وزرای ورزش خواستم به این موضوع ورود کنند.
هاشمی ادامه داد: خوشبختانه پس از حضور رییس جمهوری در اجلاس ریاض و صحبت‌های ایشان،  همگرایی خوبی بین کشورهای اسلامی در راستای محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد شده است؛ اقداماتی که این روزها ضهیونیست‌ها انجام می‌دهند از اوج رذالت گذشته است و ضرورت دارد نوع نگاه ورزش و قهرمانان کشور از سوی رسانه‌ها به افکار عمومی دنیا منعکس شود تا همه بدانند همواره ورزشکاران ما حامی مردم فلسطین به ویژه این روزهای فلسطین هستند.
وی در مورد مکاتبه با کمیته بین‌المللی المپیک نیز بیان کرد: این کمیته، موضوعات خاص خود را دارد که کمیته ملی المپیک آن را دنبال می‌کند و باید در مسیر خاص خود انجام شود.
وزیر ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و به ویژه فدراسیون والیبال، بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده که انتخابات فدراسیون‌های تحت سرپرستی هرچه زودتر با شرایطی که در قانون آمده است، برگزار شود و بر اساس هر آنچه قانون اجازه می‌دهد شرایطی را فراهم می‌کنیم که علاقمندان به ورزش در رشته‌های تخصصی حضور و در مجامع حضور یابند و انتخابات را داشته باشیم تا هرچه سریع‌تر از وضعیت سرپرستی خارج شوند.
هاشمی در مورد گلایه رییس کمیته ملی پارالمپیک نسبت به حضور اسبقیان در وزارت ورزش و اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین دچار مشکل می‌شود، خاطرنشان کرد:  به هر حال بنده اختیاراتی دارم و از این اختیارات استفاده کردیم. اسبقیان از مدیران خوب است و در وزارتخانه به او نیاز داشتیم و صحبت کردیم. برادر عزیز دیگری شناسایی شود و در مجمع انتخاباتی شرکت کند و نفر اصلی شناخته شود. گلایه این بود که نیروی خوب آن‌ها را گرفته ایم و مشکلی نیست و جای بهتری آمده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.