تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 40475

امیر قطر: سیاست یک بام و دو هوا را نمی‌پذیریم/جنگ باید متوقف شود

امیر قطر: سیاست یک بام و دو هوا را نمی‌پذیریم/جنگ باید متوقف شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز سه‌شنبه یک موضع جدی منطقه‌ای و بین‌المللی در برابر تنش خطرناکی که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، خواستار شد. آل ثانی اظهار کرد: (سیاست) یک بام و دو هوا و رفتار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز سه‌شنبه یک موضع جدی منطقه‌ای و بین‌المللی در برابر تنش خطرناکی که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، خواستار شد.
آل ثانی اظهار کرد: (سیاست) یک بام و دو هوا و رفتار به شکلی که گویا جان کودکان به حساب نمی‌آیند، نمی‌پذیریم و سکوت در برابر بمباران وحشیانه علیه غیرنظامیان در غزه جایز نیست.
امیر قطر تاکید کرد: تداوم نادیده‌ گرفتن واقعیت‌های اشغالگری، محاصره و شهرک‌سازی جایز نیست و ما خواهان صلح و مخالف به خطر افتادن جان غیرنظامیان بی‌گناه از هر طرف هستیم و به قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکارعمل صلح عربی پایبند هستیم و (سیاست) یک بام و دو هوا را نمی‌پذیریم.
او در ادامه گفت: آنچه در حال وقوع است از جمله نقض تمامی ارزش‌ها، آداب و رسوم‌ها و قوانین دینی و دنیایی، خطرناک است.
امیر قطر افزود: ما می‌گوییم دیگر بس است و درست نیست که به اسرائیل چراغ سبز بدون قید و شرط و اجازه نامحدود برای کشتار داده شود. در عصر ما نباید اجازه داده شود که از قطع آب، دارو و غذا به عنوان اسلحه‌ای علیه کل یک ملت استفاده شود.
او تاکید کرد: ما خواستار توقف این جنگ که از تمامی حد و مرزها عبور کرده و توقف کشتارها هستیم و می‌خواهیم غیرنظامیان از پیامدهای این رویارویی نظامی دور نگه داشته شوند. جنگ هیچ راه‌حلی از هیچ نوعی ارائه نمی‌دهد و تمام آنچه به وقوع خواهد پیوست، تنها تشدید مشکلات و افزایش تعداد کشته‌ها و احساس بی‌عدالتی است.
امیر قطر در پایان هم تاکید کرد: تنها راه ضامن امنیت و ثبات برای مردم دو طرف، برقراری صلح منصفانه و دائمی و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروعشان است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.