تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 40595

امروز ایران جزء ۵ قدرت برتر دنیاست/ جمهوری اسلامی جزء چالش‌های اصلی آمریکا در سطح کلان است

امروز ایران جزء ۵ قدرت برتر دنیاست/ جمهوری اسلامی جزء چالش‌های اصلی آمریکا در سطح کلان است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت در خدمت صنعت نفت، از ۲ تا ۵ آبان یادبود شهید سید مجتبی نواب صفوی در تهران برگزار می‌شود. این دوره به همت مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت پژوهشگاه صنعت نفت و معاونت فرهنگی – اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت در خدمت صنعت نفت، از ۲ تا ۵ آبان یادبود شهید سید مجتبی نواب صفوی در تهران برگزار می‌شود. این دوره به همت مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت پژوهشگاه صنعت نفت و معاونت فرهنگی – اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
بسیج وزارت نفت و قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت وابسته به وزارت نفت، که مدیریت برگزاری کلاس‌های این دوره را به عهده دارند، از برگزاری نمایشگاه کتاب و نیز بازدید از فناوری‌های هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این دوره خبر داده است.
سخنران نخست روز سوم این دوره، دکتر “ابوذر یاسری” عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و تحلیل‌گر مسائل سیاسی است.
دکتر یاسری در سخنرانی خود گفت: ایران اولین و بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخی در دنیا بوده و تا به امروز تلاش‌های زیادی برای ضربه زدن به تاریخ و باورهای این سرزمین شده است.
او با طرح این پرسش که «آیا می‌توان زمانی را برای احیای امپراطوری پارس در نظر گرفت؟» اظهار داشت: کسینجر، تاریخ‌شناس و پژوهشگر سیاسی آمریکا، تصریح می‌کند: اگر قرار باشد پایان داعش را نیروهای سپاه ایران رقم بزنند، کمربندی از قدرت شیعی ایران از تهران تا لبنان و سوریه شکل خواهد گرفت».
این محقق تاریخی و پژوهشگر حوزه پیشرفت با اشاره به این‌که ایران نقطه آغاز تمدن بر روی کره زمین است، تصریح کرد: بر اساس نظریه کیسینجر امروز ایران جزء ۵ قدرت برتر دنیاست و جمهوری اسلامی جزء چالش‌های اصلی ایالات متحده در سطح کلان است.
او ادامه داد: سابقه مهندسی در ایران حدود ۵۰۰۰ سال است. با ورود اسلام به ایران، جهش علمی – تمدنی قابل‌توجهی در کشور ما ایجاد شد و در بسیاری از زمینه‌های علمی به دستاوردهای مهمی رسیدیم.
او به باور بسیاری از محققان خارجی درباره ایران اشاره و اظهار کرد: آن‌ها بارها تاکید کرده‌اند، هرچه بیشتر درباره ایران مطالعه کنند کمتر درباره آن خواهید فهمید، به این دلیل که ایران دارای گرایش‌های متنوع فرهنگی و سیاسی است و در عین حال نقطه مشترک آنها بر عرق وطن‌پرستی و میهن‌دوستی قرار گرفته است.
یاسری خاطرنشان کرد: جنگ شناختی باعث شده، برخلاف داشتن تمدن و فرهنگ پیشرفته‌ی ایرانی، برخی تصور ضعف داشته باشند.
او به نقاط اوج پیشرفت در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: اوج تمدن و پیشرفت ایران در دوران صفوی است و دوره برجسته صفوی، دوره شاه‌عباس است که از لحاظ علمی، فرهنگی، امنیت شغلی، تولید محصولات و اکتشاف و هدایت آب، پیشرفت‌های مهمی حاصل شد.
یاسری همچنین یادآوری کرد: اولین کسانی که از نور سخن گفتند، ایرانی‌ها هستند و معنویت از این سرزمین بر جهان تابید.
او تصریح کرد: در حال حاضر پرچم خداوند در عالم، پرچم جمهوری اسلامی ایران است. چون به تعبیر قرآن، به کتاب‌های ادیان پیشین ایمان آوردند.
این مدرس دانشگاه همچنین به موقعیت استراتژیک ایران در جهان اشاره کرد و گفت: از لحاظ جغرافیایی ایران در تقاطع کریدور شرقی – غربی و شمالی – جنوبی جهان قرار گرفته است. از این لحاظ ایران می‌تواند از راه ترانزیت درآمد قابل‌توجهی داشته باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.