تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 47617

اظهار بی‌گناهی عمران خان و همسرش در یک پرونده فساد

اظهار بی‌گناهی عمران خان و همسرش در یک پرونده فساد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مقام‌های پاکستانی اعلام کردند «عمران خان» نخست وزیر اسبق زندانی پاکستان و همسرش بشری بی‌بی امروز در دادگاهی در شهر اسلام‌آباد حضور پیدا کرده و در ارتباط با اتهام خودشان مبنی بر پذیرفتن یک قطعه زمین به عنوان «هدیه» از یک سرمایه‌گذار حوزه املاک در ازای مبالغ

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مقام‌های پاکستانی اعلام کردند «عمران خان» نخست وزیر اسبق زندانی پاکستان و همسرش بشری بی‌بی امروز در دادگاهی در شهر اسلام‌آباد حضور پیدا کرده و در ارتباط با اتهام خودشان مبنی بر پذیرفتن یک قطعه زمین به عنوان «هدیه» از یک سرمایه‌گذار حوزه املاک در ازای مبالغ هنگفتی که پولشویی شده‌ بود، اظهار بی‌گناهی کردند.
این دومین پرونده قضایی مطرح شده علیه عمران خان و همسرش از بابت اتهام ارتکاب فساد در زمان حضور ستاره سابق لیگ کریکت پاکستان در نخست وزیری این کشور محسوب می‌شود.
دادستان‌های پاکستانی این زوج را به استفاده از یک سازمان خیریه خانوادگی برای تاسیس دانشگاه در زمینی که از مالک ریاض، سرمایه‌گذار سرشناس حوزه املاک هدیه گرفتند، متهم کردند. طبق محتوای این پرونده، این سرمایه‌دار در ازای این هدیه مبالغ پولشویی شده به ارزش ۱۹۰ میلیون پوند انگلیس (۲۴۰ میلیون دلار) که از سوی مقام‌های انگلیسی به پاکستان بازگردانده شدند، دریافت کرد.
عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با دریافت رای عدم اعتماد از سوی پارلمان پاکستان از نخست وزیری برکنار شد و هم اکنون مشغول گذراندن چند مجازات حبس است.
به نوشته آسوشیتدپرس، نزدیک به ۱۷۰ پرونده قضایی از بابت اتهامات متعدد هم چون فساد، تروریسم و تحریک مردم به خشونت علیه این نخست وزیر اسبق پاکستان مطرح شده‌اند. او به همراه همسرش چند وقت پیش در یک پرونده فساد دیگر به سبب اتهام فروش هدایایی دولتی در ضمن حضور در قدرت گناهکار شناخته شدند. عمران و بشری بی‌بی همچنین در پرونده‌ای به اتهام نقض قوانین ازدواج در سال ۲۰۱۸، هر یک به هفت سال زندان محکوم شده‌اند.
عمران خان با رد اتهامات خود از زمان محبوس شدن در سال گذشته میلادی تاکید کرده همه اتهامات مطرح شده علیه وی دسیسه‌ای از سوی رقبا برای آن هستند که جلوی بازگشت او به قدرت را بگیرند.
او در انتخابات پارلمانی هشتم فوریه نتوانست نامزد شود اما رقبایش از حزب مسلم لیگ پاکستان متعلق به «نواز شریف»، نخست وزیر اسبق این کشور به عنوان حزب اول مجلس ملی پاکستان اعلام شدند، هر چند که اکثریت کرسی‌ها را در اختیار ندارند. بیشترین کرسی‌ها (بدون کسب اکثریت) به حزب عمران خان رسید.
شهباز شریف، برادر نواز شریف که خودش نیز چند ماه پیش از نخست وزیری پاکستان کنار رفت، اکنون مامور به تشکیل یک دولت ائتلافی در زمانی شد که پارلمان جدید پاکستان از روز جمعه شروع به کار کند.
عمران خان روز سه‌شنبه در برابر قاضی دادگاهش که تحت تدابیر امنیتی شدید در زندان آدیالا در شهر راولپندی تشکیل شد، حضور یافت. همسر او هم که در زندانی در شهر زادگاهش اسلام‌آباد محبوس است، به همراه یک کاروان امنیتی به این زندان آورده شد.
تیم وکلای خانواده عمران خان اعلام کردند او و همسرش نسبت به اتهامات اخیر خود اظهار بی‌گناهی کردند.
حزب عمران خان موسوم به «تحریک انصاف» محاکمه روز سه‌شنبه وی و همسرش را محکوم کرده و یک فرآیند «یک طرفه» به دلیل آنکه تیم وکلای این نخست وزیر سابق دسترسی محدودی به موکلشان داشته و رسانه‌ها اجازه پوشش خبری محاکمه را پیدا نکردند، دانست.
عمران خان تاکنون به سبب اتهامات فساد، افشای اسرار رسمی و نقض قوانین ازدواج در سه حکم جداگانه محکوم شناخته شده و در ارتباط با هر یک از این محکومیت‌ها به ترتیب به ۱۰، ۱۴ و هفت سال حبس محکوم شده است. عمران خان برای تمامی این احکام محکومیتش درخواست تجدیدنظر کرده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.