تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 40912

اسبقیان: تا برگزاری انتخابات در فدراسیون هم می‌مانم

اسبقیان: تا برگزاری انتخابات در فدراسیون هم می‌مانم

محمدشروین اسبقیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: کاروان اعزامی بعد از کسب جایگاه دوم بازی‌های پاراآسیایی آن هم با حضور کشورهایی همچون کره و ژاپن عملکرد موفقی داشت و نشان داد که این جایگاه اتفاقی برای ایران رقم نخورد. در این بازی‌ها در برخی

محمدشروین اسبقیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: کاروان اعزامی بعد از کسب جایگاه دوم بازی‌های پاراآسیایی آن هم با حضور کشورهایی همچون کره و ژاپن عملکرد موفقی داشت و نشان داد که این جایگاه اتفاقی برای ایران رقم نخورد. در این بازی‌ها در برخی رشته هاعملکرد خوبی داشتیم در برخی رشته عملکرد متوسط و در یک یا دو رشته انتظاری که داشتیم برآورد نشد که این موضوع در جلسه آسیب شناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در دوومیدانی پیش بینی ما کسب 10 مدال طلا بود که با طلای هاشمیه متقیان 14 طلا کسب کردیم، در بسکتبال انتطار مدال طلا داشتیم که محقق نشد. البته رقابت مردان بسکتبال باویلچر با ژاپن نشان داد که ما از پیش باخته نبودیم و از دست دادن طلا یک حادثه بود. در تیراندازی انتظار کسب دو مدال طلا داشتیم که شرایط آن طور که می‌خواستیم رقم نخورد هر چند حضور ساره جوانمردی با فرزندش در این بازی ها و کسب مدال نقره برای ما ارزشمند بود. البته با شناختی که از او دارم مطمئنم در پارالمپیک پاریس دوباره می‌تواند شگفتی‌ساز باشد.
اسبقیان خاطرنشان کرد: در وزنه‌برداری نتایج متوسط بود هر چند معتقدم چینی‌ها طلای روح الله رستمی را از ما گرفتند. در دوومیدانی چینی‌ها مدال طلای ما را سرقت کردند زیرا داور در ابتدا با یک کارت زرد اجازه ورود به هاشمیه متقیان را می‌دهد و این در حالی است که علت دیر رسیدن او به مسابقات به خاطر اشتباه والنتیرهایی بود که هنگام آوردن متقیان و مرادی به صحنه مسابقات مسیر را اشتباه می‌روند و به خاطر زدن یک دور اضافی همزمان با شروع مسابقات این دو ورزشکار می‌رسند، در نتیجه داور با دادن یک کارت زرد اجازه ورود به این دو ورزشکار را می‌دهد. در این بازی‌ها متقیان 6 پرتاب انجام داد و حتی رکورد خود را نیز در این بازی ها بهبود بخشید و بعد از مسابقات نیز از او تست دوپینگ گرفتند و حکم قهرمانی نیز برای او صادر و نتایج نیز ثبت شده است که اکنون حکمش در دست ماست، اما چون ورزشکار چینی سوم شده بود میزبان به هر ترفندی سعی داشت با گرفتن مدال از ما تعداد طلاهای خود را افزایش دهد. هر چند نسبت به این مساله حتی به کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز اعتراض کردیم و وزیر ورزش و جوانان نیز خود پیگیر موضوع است تا مدال طلای متقیان را دوباره پس بگیریم.
رییس فدراسیون جانبازان و توان یابان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از جایگاه ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین چه جایگاهی بود؟ اظهار کرد: در ستاد بازی‌ها و هیات اجرایی پیش‌بینی ما حفظ و ارتقای جایگاه سوم دوره قبل بود که البته برای رسیدن به این جایگاه 2 سال در شرایط سخت کرونا تحت هیچ شرایطی اردوها را تعطیل نکردیم و کسب چنین جایگاهی شانسی و اتفاقی نبود. اگر طلای هاشمیه متقیان، روح الله رستمی و بسکتبال با ویلچر را از دست نمی‌دادیم به جای دو طلا با 5 مدال طلا از ژاپن در جدول مدال‌ها پیشی می‌گرفتیم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی از چه زمانی کار را شروع می‌کنید و تکلیف فدراسیون چگونه خواهد بود؟ افزود: از همین امروز کارم را در وزارت ورزش آغاز می‌کنم، البته در جریان امور و مسائل فدراسیون نیز خواهم بود ضمن این که در فدراسیون نایب رییس و دبیر مسائل را پیگیری می‌کنند و خود من نیز بر امور فدراسیون نظارت خواهم داشت. همچنین قرار بر این شد که هر چه سریعتر به بحث ثبت‌نام از کاندیداها و برگزاری انتخابات ورود پیدا کنیم.
اسبقیان ادامه داد: تا زمان برگزاری انتخابات در فدراسیون جانبازان و توان یابان حضور خواهم داشت تا وضعیت این فدراسیون از نظر ریاست تعیین تکلیف شود.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که دوره 4 ساله شما در اسفندماه امسال به پایان می‌رسد و شما همواره تاکید بر ماندن در فدراسیون داشتید، گفت: من سرباز نظام، ولایت و کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم. جانبازان و توان یابان یک فدراسیون استراتژیک است و تا امروز نیز ورزشکاران شایستگی‌های خود را نشان دادند و از 44 مدال طلای کسب شده در هانگژو، 20 مدال متعلق به فدراسیون جانبازان و توان یابان است. به این فدراسیون علاقه داشتم، دارم و حتی با حضور در وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون حمایت لازم را خواهم داشت. تشخیص وزیر ورزش و جوانان بر این بود که در چنین مسوولیت حساسی قرار بگیرم و امیدوارم که در سمت جدید بتوانم به تمام فدراسیون‌ها و ادارات کل کمک کنم. بنابراین به عنوان یک سرباز در وزارتخانه با دستور وزیر ورزش و جوانان این مسوولیت را پذیرفتم تا زودتر انتخابات فدراسیون جانبازان و توان یابان را نیز برگزار کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.