تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر : 37487

ارسال کمکهای بشردوستانه باکو به قره باغ

ارسال کمکهای بشردوستانه باکو به قره باغ

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، انجمن هلال احمر جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات این کشور محموله‌های کمک بشردوستانه شامل چهل تُن محصولات تولید شده با آرد را برای ارامنه ساکن منطقه قره‌باغ ارسال کرده‌اند. این سازمان تصریح داشت: انجام هلال احمر جمهوری آذربایجان کمک بشردوستانه برای ارامنه ساکن قره

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، انجمن هلال احمر جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات این کشور محموله‌های کمک بشردوستانه شامل چهل تُن محصولات تولید شده با آرد را برای ارامنه ساکن منطقه قره‌باغ ارسال کرده‌اند.
این سازمان تصریح داشت: انجام هلال احمر جمهوری آذربایجان کمک بشردوستانه برای ارامنه ساکن قره باغ فرستاده است. کامیونهای حامل محموله‌های این کمک‌ها صبح امروز  عزیمت خود را از جاده آغدام-خانکندی (استپاناکرت) شروع کردند. در مرحله اول ارسال این محموله‌ها، ۴۰ تن محصولات تولید شده با آرد فرستاده شد.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان در دهه ۱۹۹۰ و در سال ۲۰۲۰ جنگهایی را بر سر منطقه قره‌باغ داشته و در پاره‌ای از مواقع نیز درگیری‌های پراکنده در مرز داشته‌اند. در پایان جنگ سال ۲۰۲۰  که یک ماه و نیم طول کشید، دو کشور با وساطتت روسیه آتش‌بس برقرار گرفته و با استقرار صلحبانهای روس در منطقه موافقت کردند. کریدور لاچین که ارمنستان را به قره‌باغ متصل می‌کند از مجاورت یک پست دیده بانی صلح‌بانهای روس گذر می‌کند.
در سال ۲۰۲۲ این کریدور که شریان حیاتی نقل و انتقال غذا، محموله‌های پزشکی و کمک بشردوستانه از ارمنستان به قره باغ است، به دست کسانی که جمهوری آذربایجان آنها را فعالان  آب وهوایی معترض به معدنکاری‌های ارمنستان  در منطقه توصیف کرد، مسدود شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.