تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 39158

اخبار سیاسی ۹ مهر؛ جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران/آخرین مصوبات درباره برنامه هفتم

اخبار سیاسی ۹ مهر؛ جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران/آخرین مصوبات درباره برنامه هفتم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، صبح امروز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور سیدابراهیم رئیسی برگزار شد. رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود در این کنفرانس با بیان اینکه امت اسلامی توقف و ایستایی را مرگ خود می دانند و همواره به پویایی و سیرورت الی الله اعتقاد دارند،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، صبح امروز سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور سیدابراهیم رئیسی برگزار شد.
رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود در این کنفرانس با بیان اینکه امت اسلامی توقف و ایستایی را مرگ خود می دانند و همواره به پویایی و سیرورت الی الله اعتقاد دارند، افزود: بدانیم که دشمن، دشمن وحدت و انسجام است و با وحدت امت اسلامی در ستیز است و نمی خواهد امت اسلامی انسجام داشته باشد. امروز هرکس با قلم و گام‌هایش در جهت انسجام حرکت کند، در جهت وحدت امت اسلامی حرکت کرده، اما اگر در جهت تفرقه تلاش کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت دشمن حرکت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه توجه به ‌آزادی قدس مهمترین شاخص برای امت اسلامی است، افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است چون این عادی سازی خواست بیگانگان است. این‌ها برای ما شاخص است.
رئیس دولت سیزدهم همچنین در پیامی به همایش تقدیر از موکب‌داران اربعین ۱۴۰۲، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای برگزاری مناسب اربعین حسینی به عنوان نماد همگرایی مؤمنان و اجتماع عظیم حق‌طلبان صورت گرفت، گفت: در دو سال اخیر با نگاه تحولی دولت مردمی و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تلاش گردید با حمایت از شکل‌گیری ستادها و گروه‌های مردمی اربعین و همچنین تسهیل و انجام هماهنگی­های بیشتر و تقویت زیرساخت‌ها و افزودن مرزهای جدید ورودی و خروجی و … ضمن ساماندهی بهتر سفر زائران و تسهیل تردد آنان، این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود که به یاری خدا و همت همه دست اندرکاران، در سال جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور و کیفیت برگزاری نسبت به سال‌های گذشته به نحو چشمگیری ارتقا یافت که جای شکرگزاری دارد.
رئیسی در پیام دیگری،‌ روز ملی جمهوری خلق چین به «شی جین پینگ» تبریک گفت و ضمن ابراز خرسندی از حرکت رو به پیشرفت برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به‌عنوان چراغ راه آینده همکاری‌های دو کشور، هماهنگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین به‌ویژه در قالب پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای و بریکس را عرصه جدیدی برای همکاری دو کشور و پیشبرد چندجانبه‌گرایی دانست و ابراز امیدواری کرد در پرتو تشریک مساعی، روابط دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در تمامی زمینه‌ها باشد.
****
در گردهمایی اعضای هیات‌های نظارت استانی که با عنوان همایش «انتخابات قوی، منظم و مؤثر» در شهر مشهد مقدس برگزار شد، وزیر اطلاعات جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران را تشریح کرد.
سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در ایام اربعین می‌خواستند ۳۰ بمب به‌صورت همزمان در تهران منفجر کنند که در اطلاعیه وزارت اطلاعات بدان اشاره‌ شد، افزود: ازجمله می‌خواستند در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند. بمب‌ها زمان‌دار بود و با موبایل منفجر می‌شد. دشمنان در این رابطه به دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به‌ نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشورهای منطقه آموزش‌دیده بودند.
همچنین در نشستی که وزیر کشور با معاونین این وزارتخانه  داشت یادآور شد که محیط وزارت کشور باید محیط فکر و اندیشه ورزی باشد و متناسب با شرایط کشور برنامه و اهداف خود را به نحو مطلوب اجرایی کند.
احمد وحیدی یادآور شد که محیط وزارت کشور باید محیط فکر و اندیشه ورزی باشد و متناسب با شرایط کشور برنامه و اهداف خود را به نحو مطلوب اجرایی کند.
****
در جلسات علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم نمایندگان به ادامه بررسی های مربوط به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند.
یکی از مهمترین تصمیمات امروز نمایندگان درجریان بررسی لایحه برنامه هفتم، حذف تبصره ایی از بند الف ماده ۱۸ لایحه بود و بر این اساس با جایگزینی نیروی انسانی که از خدمت خارج می‌شوند، از طریق خرید خدمات از بخش‌های خصوصی و تعاونی مخالفت کردند.
از طرف دیگر با دستور رئیس مجلس بندی از لایحه برنامه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن سقف پرداخت حقوق کارکنان دولت برداشته می‌شد.
در ابتدا اصل این ماده مبنی بر اینکه «حقوق و مزایای قانونی کارکنان وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و نیروهای مسلح بدون تعیین سقف پرداخت حقوق و مزایا به طور کامل پرداخت می‌شود» در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و البرز حسینی نماینده خدابنده، گفت: این ماده به معنای برقراری حقوق‌های نجومی است و اگر ما سقف حقوق را برداریم دیگر چیزی قابل کنترل نیست.
سپس  اصل این ماده به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
در بخش دیگری از این جلسه در اخطاری یادآور شد: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سهم صندوق توسعه ملی مشخص است و ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرده که اگر کم آمد، از صندوق برمی‌داریم؛ درحالیکه این اقدام خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.
رئیس مجلس  در پاسخ به این اخطار گفت: رویکرد صندوق توسعه ملی در حال تغییر است و این موضوع نیز در جلسه سران قوا مورد بحث قرار گرفته و در حقیقت با حضرت آقا مطرح شده‌ است.
گزارش کامل ایسنا از پنجمین روز بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) نهم مهر ماه ۱۴۰۲ را می توانید اینجا بخوانید.
****
با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با وجود آنکه یک هفته از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم هستند و باید مجلس شورای اسلامی به این موضوع و وضعیت نابسامان در آموزش و پرورش ورود کند.
محمد باقر قالیباف با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: این روزها پیغام‌های زیادی به نمایندگان در این باره می‌گویند، من خودم پیگیر هستم. وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع توجه کند که در اول سال تحصیلی باید کلاس‌های مدارس مشکلی نداشته و دانش‌آموزان از درس عقب نیفتند.
همچنین بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور بر فارسی سازی کارت های پرواز تا 4 ماه آینده تاکید کرد و گفت:سازمان هواپیمایی باید ظرف ۴ ماه آتی نسبت به انجام قانون اقدام کند. در پایان این مهلت، اگر عذر موجهی نداشته باشند مسئولین و افرادی که از اجرای قانون استنکاف کردند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.