تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 29930

تایوان: چین به دنبال نفوذ بیشتر است

تایوان: چین به دنبال نفوذ بیشتر است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را یکی از استان‌های جدایی‌طلب خود می‌داند، به گفته منتقدان، مدت‌هاست که سیاست «چماق و هویج» را در قبال این جزیره در پیش گرفته «تا با سیاست ارائه تشویق و تنبیه، رفتار مطلوب از طرف مقابل بگیرد.» در حالی که تایپه و پکن به

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را یکی از استان‌های جدایی‌طلب خود می‌داند، به گفته منتقدان، مدت‌هاست که سیاست «چماق و هویج» را در قبال این جزیره در پیش گرفته «تا با سیاست ارائه تشویق و تنبیه، رفتار مطلوب از طرف مقابل بگیرد.»
در حالی که تایپه و پکن به تدریج عبور و مرور را که در پی پاندمی کرونا متوقف شده بود، از سر می‌گیرند، مقام‌های امنیتی تایوان انتظار دارند که پکن کارزار نفوذ خود را که در گذشته روی این جزیره داشته، از سربگیرد.
آژانس امنیتی تایوان که فعالیت‌های چین را در این جزیره رصد می‌کند، اعلام کرد که در ماه جاری میلادی این کمپین بر دعوت از صاحب‌نظران تایوانی برای سفر به چین متمرکز است.
این آژانس همچنین اعلام کرد: حزب کمونیست چین در حال توسعه برنامه‌های تبادلی با تایوان برای سال جاری میلادی است. چند آژانس مرتبط تایوانی قرار است به تدریج دعوت از تایوانی‌ها را در تمامی سطوح جامعه به منظور سفر به سرزمین اصلی چین از سر بگیرند.
در حالی که انتخابات ریاست جمهوری تایوان ژانویه سال آتی میلادی برگزار می‌شود، مقام‌های این جزیره نگرانند که پکن شاید تلاش کند تا در دولت تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان «دشمنی» به راه بیندازد.
در این میان لی کچیانگ، نخست وزیر چین امروز (یکشنبه) وعده اتحاد مجدد صلح‌آمیز با تایوان و همچنین اقدامات قاطع در مخالفت با استقلال این جزیره را مطرح کرد. وی با حمایت از اصل چین واحد بار دیگر اعلام کرد که تایوان بخشی از چین است، گرچه به صورت مستقیم تهدید نظامی را مطرح نکرد.
نخست وزیر چین در اظهاراتی دیگر گفت که نیروهای مسلح این کشور باید آمادگی ضربتی خود را تقویت کنند، گرچه به تایوان در این صحبت‌ها اشاره‌ای نکرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.